20 juli 2012 - Reisverslag uit Gasteig, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 20 juli 2012 - Reisverslag uit Gasteig, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

20 juli 2012

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

21 Juli 2012 | Oostenrijk, Gasteig

Rond half negen werden we wakker en regende het heel hard buiten. We zijn om half 10 aan het ontbijt aangeschoven en na het ontbijt was het weer droog. Vandaag zouden we even naar Griesneralm gaan, tanken bij Georg, even bij de Stallenalm op de Steinplatte wat eten en vervolgens nog een ritje maken.

Toen we wilden vertrekken was het weer droog, maar bewolkt, de temperatuur was ook nog niet alles. We zijn bij Griesneralm de mautstrasse omhoog gereden en hebben daar even rond gekeken. Niet heel spectaculair maar alvast een klein voorproefje op de wandeltocht die we hier een keer gaan maken deze vakantie. Na de koffie en een bezoek aan de alm van de Altmühle, zijn we richting het lustigste tankstation Tirols gegaan.

Hier hebben we getankt en even in de garagebox gekeken. De auto had de laatste 400 km 1 : 11 gereden, dat is toch erg zuinig voor een auto van 1956. In de garagebox staan allemaal poppen die op motoren uit auto’s bewegingen maken. Monique stond vooraan en natuurlijk werd zij nat gespoten door een van de poppen.

We zijn verder gegaan naar de Stallenalm, alwaar we de weg naar boven zijn gereden. De auto begon een beetje te stinken en bij aankomst boven hebben we maar even onder de motorkap gekeken. De koelvloeistof pruttelde uit de overloop van de radiateur. Alles zag er nog goed uit, alleen de auto was gloeiend heet. We zijn vervolgens 10 minuten bergopwaarts gelopen waar we in de Stallenalm lekker wat gegeten hebben.

Na de wandeling naar de auto zijn we richting de Grossglocknerstrasse gereden, omdat we de VW busjes toch eigenlijk wel wilden zien. Bij de Grossglockner aangekomen bleek dat het aan de andere zijde was en wij dit vandaag niet meer gingen rijden, dat was echt nog te ver.

Op de terugweg begon het langzaamaan te regenen. We hadden nog altijd de kap er niet op, hopelijk redden we het. 3 km voor het hotel zit er een Oostenrijkse auto voor ons die niet bepaald doorrijd. Het begon langzaam harder te regenen en we hebben de Oostenrijker bijna vervloekt. Normaal scheuren deze mensen toch zo hard over hun eigen landwegen en net als het nodig is niet. Gelukkig de Altmühlestrasse omhoog scheuren. Snel links langs het hotel gereden, zodat de andere (die voor ons reden Herman, Rarda en Rick) konden parkeren. De knop van de garage ingedrukt en op het moment dat de wolk uitbarstte waren we net precies binnen, Wat een timing.

We hebben wat aan de bar gedronken, ’s avonds zijn we bij Mitterjäger wat gaan eten en vervolgens hebben we nog wat gedronken aan de bar in het hotel.

Morgen gaan we even wat shoppen, misschien naar de Käseschauerei en nog andere dingen die op onze weg komen doen. Het weer is hier niet heel slecht en men zegt dat het alleen maar weer beter wordt.

Groetjes

Jorg, Ine, Rick en de buren.