19 juli 2012 - Reisverslag uit Gasteig, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 19 juli 2012 - Reisverslag uit Gasteig, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

19 juli 2012

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

21 Juli 2012 | Oostenrijk, Gasteig

Vanochtend zijn we om 8 uur opgestaan, bij Freienstein weer ontbeten alwaar een hoop lekkers op tafel stond. Nog even de koffers gepakt en een fooi op het nachtkastje gelegd, omdat we niets hoefden te betalen voor 2 nachten. De eigenaren kwamen wel een keer in Velden in Urlaub.

Om 10 uur zijn we uit Buchheim weggereden, om de 400 km naar Kirchdorf in Tirol af te leggen. De zon scheen wederom en we hadden een mooie reis voor de boeg. Over vele rijkswegen en een enkel klein stukje snelweg. We hebben doorgereden tot half 1 waar we bij een restaurantje een Kruidencremesoep met z’n drieën hebben gegeten. Cor, Annie en de twee dames zijn vandaag een andere route gereden, zodat de dames niet zo lang in de auto hoefden te zitten. En Rick is achter ons aangereden.

Vanaf een uur of half 5 werd het weer iets minder en hebben we op een mautstrasse even snel de kap erop gedaan. Met het tempo dat we reden ging alles goed, weinig lekkages. Vervolgens moesten we ergens een tunnel in van 3 km. Jorg riep geef me de handdoek eens, de raam beslaat. Jorg poetste de raam van de binnenkant, wat bleek, de raam was van beide zijden beslagen. Ohjee en de ruitenwissers maakten geen echt duidelijk zicht. In het wazige wat rode lampjes gevolgd en snel de tunnel uit. Buiten de tunnel was de raam zeer snel weer schoon en konden we de weg vervolgen.

Aangekomen in de buurt van Söll komen we in een file te staan van verkeerswerkzaamheden. Jorg dacht ik zet de motor even af, dan stinkt het niet zo voor iedereen. Vervolgens gaat de rij weer rijden en wat denken jullie, de auto wil niet meer starten. De redactie snel uit de auto om deze te duwen, berg op en een zwaar beladen auto. Gelukkig had Rick het in de gaten en zat hij direct achter ons. Hij heeft mee geduwd en de auto sloeg weer aan. Bij de volgende stop van de wegwerkzaamheden, de motor maar laten draaien, we gebruikten immers ook veel stroom, lampen, radio, ruitenwissers en de radiator. Dat kan zo’n accu van die auto toch echt niet aan.

Op de weg naar Kirchdorf in tirol kwamen we vele oude Volkswagen busjes tegen, allemaal Johan und Lisell Remmen (haha). Volgens die Leute hier is er in de buurt van de Grossglockner een meeting van allemaal Volkswagen Busjes.

Om 6 uur zijn we aangekomen in de Altmühle. We hebben wat gegeten en gedronken, de auto in een garage gereden en om 11 uur zijn we richting bed gegaan. Het was een lange dag met vele kilometers, maar zeker de moeite waard.

Groetjes uit de Altmühle.

• 21 Juli 2012 - 14:42

Dick En Marleen:

Dag wereldreizigers! Zo te lezen loopt de auto goed en valt het weer best mee. Je krijgt wat je verdient toch!

Dick heeft nog wel van dat speciale ruitenspul, dan hoef je de ruitenwissers niet meer aan te zetten, en beslaan ze ook niet. Maar dan is het niet meer spannend. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.

Feliciteer de meiden van ons, als het nog niet te laat is. En de groeten aan Rick, Cor en Annie.

Groeten vanuit Velden, hier is het weer nogal wisselend.

• 22 Juli 2012 - 18:47

Liesl Und Johan :

Stimmt er is een grote spijlbustreffen in Kals am Großglockner, daar is het nu min7 en het sneeuwt [live camera gezien] Diverse spijlbussers uit Meijel en omstreken kun je tegenkomen.

Enne het weer bij ons de komende dagen elke dag een graadje extra te beginnen met 25 graden VRIJDAG puff puff 31 graden.

Tsjuus