25 juli 2012 - Reisverslag uit Gasteig, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 25 juli 2012 - Reisverslag uit Gasteig, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

25 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Ine

26 Juli 2012 | Oostenrijk, Gasteig

Vanochtend werden we wakker en was het iets minder goed weer. Er was veel bewolking en de zon was nergens te zien. De temperatuur was ongeveer 10 graden gezakt en dat was op zich wel even lekker. We hebben ons ontbijt naar binnen gewerkt en daarna besloten wat we gingen doen.

We gaan met ons sportmonster de hoogste berg van Oostenrijk beklimmen, de Grossglocknerstrasse. Daar kun je tot ongeveer 2600 meter hoogte rijden. Een hele uitdaging, maar de weg staat bekend als oldtimerroute. Nu we hier toch zijn moeten we die natuurlijk mee pakken.

Iedereen zou zeggen, dat doe je op een dag dat het heel mooi weer is en dat je mooi uitzicht hebt en dat klopt. Echter wij hebben een oud wagentje en die heeft liever iets kouder weer, zodat hij ook goed kan afkoelen. Op naar Bruck aan de Grossglocknerstrasse hebben we even getankt, want dat vind je nergens meer achter de mautstelle.

We hebben de tol betaald, inmiddels is dat al € 32,- en we besloten het dak er maar op te doen. Het begon namelijk een beetje te miezelen. Op naar boven, slinger 1, slinger 2 tot en met slinger 20. Onderweg 1 keer gestopt om de motor af te laten koelen. We hadden veel bekijks met de Triumph. Jaja we hebben het gehaald en zonder eigenlijk maar enige moeite.

De gletsjer was goed te zien, alleen de berg de grossglockner, was in de wolken. We hebben er even wat rondgewandeld en in de souvenirshop een warme neus gehaald. Het was daar boven toch wel fris.

Toen we naar beneden gingen, hebben we de andere weg gekozen. Via Heiligenblut naar Lienz om daar via de autobaan weer terug naar Gasteig te rijden. Onderweg hebben we de FelberTauern tunnel nog meegepakt, eigenlijk veel te lang met een open wagen, maarja geen andere keus. Al met al was het een lange rit en waren we van 11 uur tot 6 uur onderweg.

We hebben gisteravond even overleg gehad, hoe, wat en wanneer we naar huis wilden. En vanwege de drukte op de snelwegen en natuurlijk ook de wegen daar omheen hebben we besloten om morgen, dus donderdag, naar huis te komen. We zullen, als we daar in de buurt komen, bij Würzburg ergens overnachten en vrijdag verder naar huis rijden.

Het is ons tot nu toe goed bevallen met ons groene sportmonster.

Groetjes

Jorg, Ine, Rick en de buren.

• 27 Juli 2012 - 22:23

Liesl Und John:

Wilkommen zuHause,

R E S P E C T doen met een triumph roadster waar hij voor gebouwd is
    cruisen.

wij hebben deze week met de hitte veel gezwommen [water tot 27gr !]
    daarnaast de bus in orde gebracht. Volgende week wordt het weer wat slechter en morgen trekken
    we naar het zuiden, waarheen? Geen idee

Groeten et au revoir

Lisette et Jean