24 juli 2012 - Reisverslag uit Gasteig, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 24 juli 2012 - Reisverslag uit Gasteig, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

24 juli 2012

Blijf op de hoogte en volg Ine

25 Juli 2012 | Oostenrijk, Gasteig

Vanochtend zijn we maar eens heel voorzichtig opgestaan, om te kijken waar dat we allemaal spierpijn hadden. Gelukkig viel het allemaal mee en waren we gewoon iets of wat stijf. Als we eenmaal aan het lopen waren, dan ging het wel weer.

Na het ontbijt hebben we even rustig aan gedaan en om half 12 zijn we met de Triumph richting Ellmau gereden. Hier hebben we even het dorpje bezichtigd, maar hier is in de zomer een stuk minder te beleven dan in de winter. We hebben een soepje gegeten op het terras in de schaduw, want ook hier is inmiddels de temperatuur aardig opgelopen. Gisteren 24 graden, vandaag 28 graden en morgen wordt het ook zoiets.

Na het eten, was het ongeveer 2 uur en zijn we naar Kirchdorf gegaan, om daar een duik in het zwembad te nemen. Een buitenzwembad met een grote ligweide en voldoende bomen om ook in de schaduw te kunnen liggen. We hebben de spieren wat soepeler gemaakt en na een paar uur zijn we terug naar het hotel gegaan. Ons sportmonster heeft inmiddels 1500 km gereden en doet het nog steeds goed (ff afkloppen, gelukkig hebben ze hier hout genoeg).

Vanavond was er bij de Altmühle grillavond en daar wilden we wel een keer aan mee doen. Het tuinhuisje werd omgebouwd tot keuken. Onder het afdak stond de bbq, de pingpong tafel werd gebruikt als buffet tafel en de chef zelf stond het vlees te braden. Speklappen, Filetlapjes, steaks en worstjes waren lekker gemarineerd en de salades waren goed verzorgd. Al met al was het wel echt Oostenrijks, want binnen een uur tijd waren alle gasten klaar met barbecueën.

We hebben op het terras nog gezellig wat gedronken, nouja gezellig. Onder het eten werden we aangevallen door een plaag van allemaal kleine torretjes ongeveer 2 mm groot. Ze waren niet kapot te krijgen en kwamen steeds weer terug. Waar die vandaan kwamen dat mag Joost weten.

Al met al hadden we een mooie rustdag gehad en zullen we morgen eens verder kijken wat we gaan doen.

Groetjes uit het zonnige Gasteig in Tirol.

• 25 Juli 2012 - 13:21

Dick En Marleen:

Grüß Gott zonaanbidders, al een beetje 'abbrannt'? Mooi weer daarginds zo te horen, tof!

Dus die torretjes waren 'extrig fad'? Moeten we Joost van de frietkraam toch maar eens vragen wat dat voor dingen zijn.

Hier was het ook warm in Velden, tegen de 30º zelfs, toch maar het zwembad in orde maken?
    Jullie gaan morgen zeker weer een 'Hatscher' maken?

Groeten aan iedereen daarginds!