21 juli 2012 - Reisverslag uit Gasteig, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 21 juli 2012 - Reisverslag uit Gasteig, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

21 juli 2012

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

22 Juli 2012 | Oostenrijk, Gasteig

Vanochtend wakker geworden van de regen op het dak. Na het ontbijt hebben we het stuk van gisteren getypt en ons klaar gemaakt om richting Kirchdorf in Tirol en Sankt Johann te gaan. Het regende nog altijd een beetje dus de kap maar op de auto. De laptop mee in de auto, zodat we bij de Mac even internet konden jatten.

In Kirchdorf aangekomen, hebben we even gekeken bij de Metzger, maar deze was helaas alleen op woensdag en zondag geopend, dus geen museum van een slager gezien. Door naar de Mac. Op de parkeerplaats hebben we even snel de reisverslagen en enkele foto’s geplaatst. Daar bedachten we ons dat we ook naar Grander Schupff konden gaan. Een gasthof aan de piste met gratis internet.

Halverwege de berg aangekomen, liepen we naar binnen met de laptop. Buiten hadden we op de telefoon nog WIFI van Grander Schupff en we komen binnen, zitten aan een tafel, poef internet weg. We bestellen wat te drinken en te eten en we hebben het eten en daar is het internet weer. Hoe kan dat toch………

We hebben daar nog wat meer foto’s geupload en soep gegeten. Daarna zijn we Sankt Johann ingereden en gelopen, om daar even rond te kijken. Goldener Löwe een heel groot hotel, staat nog altijd leeg (al meer dan 5 jaar), totdat de verbouwing klaar is. Er is in al die jaren niets gebeurd.

Vervolgens zijn we naar de Brauerei van Huberbrau gegaan. Daar hebben we boven in de toren een biertje gedronken en van het uitzicht genoten. Daarna, het was inmiddels half 5 geweest, zijn we terug naar de Altmühle gereden. Het weer is de hele dag bewolkt, regenachtig en ongeveer 14 graden. Maar na de brouwerij was de lucht open getrokken en hebben we het dak van de auto er weer af gehaald.

In het hotel hebben we nog wat gedronken en gegeten. Na het eten zijn we bijna van onze stoel gevallen. Jorg vroeg wanneer er in de Altmühle internet zou komen. Jullie geloven het nooit er was AL 6 WEKEN internet. We kunnen nu in het Fernsehraum gaan zitten, daar de stekker in de laptop steken en van internet gebruik maken. Dit stuk wordt dus voor het eerst met internet van de Altmühle geplaatst.

Morgen gaan we naar de Käseschauerei en naar de Metzger en misschien nog wat andere dingen doen. Hopelijk wordt het weer iets beter.

Groetjes uit Gasteig

• 22 Juli 2012 - 21:22

Pap Lomm:

Leuk om wat te zien en te horen uit het voor ons ook bekende Gassteig en omgeving.

En.................... eieieieieieieieindelijk internet, GEWELDIG.

Maar nu moet er eieieieieieieieieieieieieiendelijk ook ens goed weer komen, dat hebben jullie toch ook verdiend?

Hier in Lomm was het vandaag gewekdig, zon af en toe wat wolkjes maar wel 22-25graden.

Komt er voor jullie ook aan hoop ik.

Pap

• 23 Juli 2012 - 13:14

Dick En Marleen:

Ha jongelui!

Gaat best goed met het groene monster zo te horen, want we lezen er niks meer over. Lijkt wel of deze gewoon nog wat in moest lopen, of gewoon wat last van kinderzioektes had. Ga zo door!