18 juli 2012 - Reisverslag uit Buchheim, Duitsland van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 18 juli 2012 - Reisverslag uit Buchheim, Duitsland van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

18 juli 2012

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

21 Juli 2012 | Duitsland, Buchheim

Vanochtend om half 7 waren we alweer wakker. De tractoren reden door de straat en de zon kwam door de gordijnen heen. Om half 10 zijn we richting Freienstein gegaan, om daar een ontbijt te nuttigen. Eerst hebben we natuurlijk de twee dames gefeliciteerd, want die waren jarig.

Na het ontbijt zijn we richting Tutlingen gegaan, zodat de meiden even konden shoppen voor hun verjaardagsgeld. Na een uurtje waren we klaar en zijn we richting het Jägerhaus gegaan. Het Jägerhaus ligt echt in de middle of niks. Bij Fridingen de weg af en een zandpad op en dan ongeveer 20 minuten met 30 km per uur rijden. Daar aangekomen hebben we even wat gegeten.

Jorg en ik wilden nog een stuk gaan wandelen, dus hebben we daar even gevraagd wat een leuke route is. De Knopfmacher dat was goed te doen. 35 minuten naar boven lopen en dan nog terug.
Okee, iets te drinken mee, de twee dames mee en met z’n vieren naar boven.

Een wandeltocht door het bos over een brede zandpad. Na 40 minuten lopen waren we boven, even op het uitzichtpunt gezwaaid richting het Jägerhaus en nog enkele foto’s gemaakt.
Boven was een restaurant, dus hebben we allemaal een ijsje gegeten. Monique en de redactie bestelden een Fruchtenbecher, Bianca een cola lemon met citroen ijs en Jorg een Campari orangensaft mix. Dat laatste is echt aan te bevelen, hahahahahahaha.

Jorg dronk eraan en jullie hadden echt dat gezicht moeten zien. Vervolgens vroeg ik smaakt het niet en heb ik er ook een slok van gedronken. Niet te zuipen, zo bitter, dat zoiets op een kaart staat. Jorg heeft wat anders besteld en we hebben allemaal een rondje proeven van de Campari mix gedaan, zodat we even wat leuke foto’s hadden. We hebben er hard om moeten lachen en vervolgens waren we in 20 minuten weer terug bij het Jägerhaus.

Hier zijn we de auto ingestapt richting Buchheim, zodat we rond 5 uur terug waren als Rick zou aankomen. We zaten net op het terras met een biertje en een wijntje voor ons, toen Rick aankwam.

De rest van de avond hebben we gezellig wat gegeten en gedronken bij Freienstein. Om 1 uur lagen we in bed, moe maar voldaan van de Ruhetag. Morgen zullen we naar Kirchdorf in Tirol doorrijden. Een lange dag van meer dan 400 km hebben we te gaan.

Groetjes uit het nog altijd zonnige Buchheim.

Jorg, Ine, Rick en de buren.