17 juli 2012 - Reisverslag uit Hinterweidenthal, Duitsland van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 17 juli 2012 - Reisverslag uit Hinterweidenthal, Duitsland van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

17 juli 2012

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

18 Juli 2012 | Duitsland, Hinterweidenthal

Gutemorgen Leute aus die Niederlände,

Vanochtend zijn we om 7 uur opgestaan, zodat we om 8 uur konden ontbijten en onze reis konden vervolgen naar Buchheim. Het hotel am Frauenstein in Hinterweidenthal was goed. Het enige wat iets minder was, was de drukke autoweg die er langs liep. Ach ja het was maar voor 1 nacht, dus dat maakt niet zoveel uit.

Het ontbijt was netjes gedekt voor ons zessen aan 1 tafel, met broodjes, verschillende soorten beleg, koffie, thee en jus d’orange. Na het ontbijt de laatste spullen gepakt, om vervolgens ons sportmonster rijklaar te maken. De kilometerstand van gisteren opgeschreven (465 km), een voorzichting zonnetje in de lucht en rijden maar. Sleutel op contact, startknop in en pruttel, pruttel, pruttel de auto loopt weer.

Parallel aan de grens met Frankrijk zijn we richting Karlsruhe gereden, vervolgens naar Pforzheim, om vanuit daar rechtdoor naar beneden Horb, Balingen en als laatste Buchheim te passeren. Het was een mooie tocht, over bergen, door kleine gehuchtjes, met bewolking en later op de dag veel zon. Om half 1 hadden we honger gekregen en hebben we in een klein dorpje rondom Calw ergens iets gegeten.

We parkeren de auto’s lopen voorzichtig op de eetgelegenheid af en kijken op de kaart. Vervolgens gaan we naar binnen. Binnen aangekomen vroegen we heel voorzichtig of we iets konden eten, want heel levendig zag het er niet uit. Een mevrouw op leeftijd komt uit de keuken en de man des huizes volgt. We konden te eten krijgen wat buiten op het bord stond. Dus 4 keer Fleischkäse besteld, een Schnitzel en een salade. Het eten was in no time klaar, erg lekker en de mensen waren heel gastvrij.

Vervolgens kwam de man des huizes, hij had naar onze auto staan kijken en had ook zo’n cabrio, helemaal zelf gerestaureerd, een Opel. Wij vol verwachting in de garage kijken, staat daar een Opel Astra cabrio uit 1998 (geen echte oldtimer, wat wij in gedachten hadden dus). Vervolgens hebben we onze rit vervolgt door de bergen, dorpen, langs rivieren en beken.

In Buchheim aangekomen was het inmiddels 4 uur en hadden we er weer 335 km op zitten. We hebben ons appartement bezichtigd, enkele bekenden goede dag gezegd en zijn gaan eten. Nadat we in een wirtschaft nog wat gedronken hadden zijn we richting ons appartement gegaan om lekker te slapen.

Morgen hebben we een ruhetag in Buchheim en gaan we even naar de Bodensee. Hier wordt het morgen 28 graden zeggen de inwoners, dus we hebben mazzel.

Groetjes uit het stille zonnige Buchheim,

Jorg, Ine en de buren.

• 18 Juli 2012 - 18:32

Fam Stevens:

Hiel veul plezeer in Oesteriek!

• 19 Juli 2012 - 07:28

Dick En Marleen:

Grüß Gott vakantiegangers! Mooie prestatie tot nu toe zèg! Laat die 4 potten maar lekker lopen nu.

Ik zie dat Jorg Bit-bier moet drinken, hebben ze daar geen frankies? Jorg nig niet 'antschechert' cq. 'eingspritzt' geweest? Wat een mooie ferrari-rode kever, mischien iets voor Rick?

Lees dat het 28 graden wordt, en met dit soort wolken zoals op de foto's, dan kun je wel tussen de buien doorrijden. Hoop dat jullie nog niet eens af en toe een 'Gseich' krijgen en niet te veel van die wilde 'Katzelmacher' tegenkomen. Nog geen 'Himmelbloam' gezien?

Heb weer genoeg ge-'zuzeln'd, hoop dat jullie het 'hudlowohluf' hebben daarginds.