16 juli 2012 - Reisverslag uit Hinterweidenthal, Duitsland van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 16 juli 2012 - Reisverslag uit Hinterweidenthal, Duitsland van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

16 juli 2012

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

16 Juli 2012 | Duitsland, Hinterweidenthal

Hallo Mensen,

Gisteren hebben we ons best gedaan om alles te pakken. Ondanks een gezellige Stierefuif is het toch nog gelukt. Nog wat mensen gedag gezegd en toen zijn we gisteren op tijd naar bed gegaan, zodat we vanochtend om 7 uur konden opstaan.

We hadden vandaag een reis van ongeveer 450 kilometer voor de boeg, van Velden naar Hinterweidenthal in Duitsland. Onze reis zou eerst 190 km over de snelweg gaan (dit stuk kunnen we vaker rijden) en vervolgens binnendoor over kleinere wegen richting Trier - Saarbrücken - Hinterweidenthal.

Nadat we 180 km goed door hadden kunnen rijden (met een dreigende lucht maar geen regen) hoort de redactie in een keer enkele knallen. Gelukkig net een afrit en maar snel even de auto langs de kant. Gekeken, wat aan enkele schroeven en moeren gedraaid, maar het was eigenlijk nog niet opgelost.

Toch maar doorgereden, want in het Frans talig België kunnen we niet zo heel veel technische dingen vragen. Intussen hadden we alweer in de gaten dat ons sportmonster op minder dan 4 potten liep, dus het was niet goed.Na wat kilometers maar weer eens gestopt om nog eens iets te proberen. De bougies uit de kattenbak gehaald en de eerste hulplijn ingeschakeld (John Remmen nog bedankt). De bougies geïnstalleerd en hopelijk gaat het nu wel goed.

Helaas het klonk nog niet allemaal goed, dus maar de snelste weg naar Duitsland. Bij Roth a.d. Our de grens over, om daar maar eens een werkstatt te gaan bezoeken. Natuurlijk was het net kwart over 12 en was de enige werkstatt gesloten. Toch maar weer verder om de pauze even door te rijden en een andere garage op te zoeken. In Echternach aangekomen bij een garage heeft de chef ons hoogstpersoonlijk zelf geholpen. Hij heeft de bobine goed afgesteld en nog even naar de bougies gekeken. Tja goed hoor bougies kopen die al gebogen zijn.

Na een half uur werk, 10 euro lichter (lees goed tien euro), konden we weer verder rijden. De auto reed weer als vanouds en dat was wel nodig bij 10 tot 15 % in de bergen omhoog. We zijn over de binnenwegen doorgereden naar Lebach. Inmiddels was het vier uur en hadden we maar besloten om het laatste stuk nog snelweg te rijden. Na een uur rijden zijn we aangekomen in Hinterweidenthal bij het hotel. Het hotel ligt aan de autoweg, maarja we zijn hier dan ook maar voor 1 nacht.

Al met al hebben we een hele mooie dag gehad, wolken, zon en vooral GEEN regen!
Morgen gaat de reis verder van Hinterweidenthal naar Buchheim in de buurt van de Bodensee (ongeveer 250 km).

Groetjes uit Noordvogesen

Jorg, Ine en de buren.

• 16 Juli 2012 - 18:44

Lisette En John:

Ha die oldtimerkes!

Ja, tis toch wat die ouwe gebakjes. Eens kijken hoe Sjonnie en Aaaanita = nee hoor toch Lieske dat volgende week gaan regelen met de T1. Staan we straks ook met panne in la douce France. Hopelijk niet, anders staan ze allemaal zo lang op ons te wachten en het busje komt toch altijd zo!

En wat ons Frans betreft; ik ben er ooit voor geslaagd op het Atheneum, je moet alleen niet vragen hoe?

Jullie met zijn allen nog heel veel (rij)plezier gewenst en net zo'n mooie powderblauwe hemel als ons Triumphke.

Tsjö und schöne GrüBe aus Velden.

Bussie, John en Lieske.

• 16 Juli 2012 - 19:40

Martin:

Fijn om te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Maar hoezo waren de bougies gebogen?
    Zijn toch altijd krom, moeten alleen nog op afstand gesteld worden met zonodig voelmaat.
    Maar ja aan zo'n autootje kun je tenminste zelf nog sleutelen.
    Laat het karretje nu maar lopen. En in Duitsland vinden jullie ook nog wel een garage waar herstel voor een prikkie gedaan wordt. Zeker als ze zo'n auto zien.

• 17 Juli 2012 - 10:02

Dick En Marleen:

Mooi dat jullie ondanks de motorische ellende toch nog op het 1e reisdoel zijn aangekomen.

Klopt het dat Jorg bougies heeft gekocht 'die krom zijn'? Zeker bij de Fa. Boogieland in Krommenie gekocht! Snap nog steeds niet wat er nu mis was met die bougies hoor, electrode afstand te klein of zo?

Wie is die nozem die aan jullie auto zit te sleutelen, of was dat een zwerver die op zoek was naar wat eetbaars onder de motorkap?

Succes met de rest van de reis in jullie "Kübel" naar 1 van de 4 Kirchbergen in Oostenrijk!

Trouwens nog niet aangehouden door een "Heh of Höh" of "Kieberer"?

Grüßly und viel Gaudee!