30 juni 2010 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 30 juni 2010 - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

30 juni 2010

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

01 Juli 2010 | Verenigde Staten, Torrey

Hallo Hollanders,

Vanochtend weer vroeg op voor de lange trip van Durango naar Torrey. Het was nog vrij koud vanochtend, zo’n 10 graden. Na zo’n 50 mijl gereden te hebben zijn we richting National Parc Mesa Verde gereden. Dit is een historisch dorp onder de rotsen, de huizen hebben geen daken, maar het regent er ook niet binnen, vanwege de rotsen die er net boven hangen. Hier aangekomen, na een weg van 15 mijl (24km bergpas) alleen maar wegwerkzaamheden, stonden er zo’n honderd mensen voor ons in de rij om een tour te maken van anderhalf uur of langer. Aangezien wij nog een lange trip te gaan hadden en ook nog een dik uur van de bergpas af moesten, hebben we ons hier maar omgedraaid. Het uitzicht was overigens wel mooi.

Verder richting Torrey kwamen we onderweg weer in het rode gravel landschap. In Blanding hebben we bij subways gegeten, inmiddels was het zo’n 35 graden, want we waren de hamburgers wel een beetje moe. Vervolgens kwamen we weer bij National Park Glen Canyon uit. Het was een grote slingerweg tussen de rode rotsen door, met onderweg eindelijk wat water in de Canyon. Van de Glen Canyon naar Capitol Reef National Parc, dit park lijkt weer op de parken met allemaal de rode bergen. Hier waren de lagen van de gesteentes beter te zien. In de gesteentes zitten vaak gaten, waarin volgens ons ook de vogels broeden en schuilen voor het warme en eventueel slechte weer.

Aangekomen in Torrey op zoek naar Campground Thousand Lakes. Een mooie camping waar voor ons morgenvroeg Muffins klaar liggen. Bij The Rim Rock (een grill restaurant) zijn we gaan eten, erg goed restaurant en we hebben er lekker gegeten en zoals gewoonlijk weer te veel voor ons. Terug de camper in begon het te onweren, gelukkig geen regen, want dat zou een en al rode zooi gaan geven.

Ohja hier hebben ze ook muggen en die steken behoorlijk (ik heb weer van die grote plakaten)

Groetjes,

Jorg, Ine, Bart en Ankie.

Ps. Door de onweer hadden we geen Wifi en plaatsen we dit bericht dus weer een dag later.

• 01 Juli 2010 - 14:52

Wendy:

Wat een geweldige omgeving. Ben jaloers op jullie! Deze verslagen maken de lange dagen op kantoor hier, wel een stuk draaglijker!

Groetjes Wendy

• 01 Juli 2010 - 16:37

Annie En Cor:

Ook wij krijgen langzaam aan 40 graden.Het gras van het gazon is bijna 25 centemeter hoog en het kijkt goed geel.Ik denk dat het goed is voor te hooien.Ine wil je eventjes doorgeven of je het in rollen of pakken geperst wil hebben.Trouwens als je een cowboy tegenkomt met die wildwest runder,vraag eens of hij er eentje voor jou met de lasso kan vangen,als jullie dan weer eens op vakantie gaan kan die het gazon kort houden.En die cowboy kun je ook meenemen,kan in zomer water geven en in winter kachel stoken.We zijn volop aan het genieten van de vruchten uit jullie tuin,ze smaken over heerlijk.We hebben Jan Linders al gebeld of hij kan gebruiken wat we over hebben.Ik ga er mee eindigen anders komen jullie vandaag niet bij de volgende stop.
    Groetjes en goede reis.

• 01 Juli 2010 - 20:45

Wim En Mia:

nou voor jullie weer een mooie dag waar jullie veel hebben gezien bij die temparatuur wat een hitte. hier vieren we vakantie in eigen huis het is veel te warm om veel te ondernemen
    groetjes

• 01 Juli 2010 - 21:15

Dick En Marleen:

Dag Jorg en Ine, mooie foto's zèg! Vooral capitol reef is erg mooi. Hier is het 32 graden, en we hebben zelf nu ook lekker vakantie in 'Velden Reef'.

groeten van Dick en Marleen