29 juni 2010 - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 29 juni 2010 - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

29 juni 2010

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

30 Juni 2010 | Verenigde Staten, Durango

Hallo allemaal,

Vanochtend na een rustige nacht, hebben we dan toch maar een wasje gedraaid (voor 2,25 dollar 15 minuten wassen en voor 0,25 dollar 10 minuten droger, rare prijzen, maar niet erg duur). Vervolgens zijn we weer in de camper gestapt en op naar Monument Valley. Dit national park is van rode gravel en af en toe staat er een hele grote rode rots, hier worden vaak cowboy films opgenomen. De tennissers zouden jaloers zijn op allemaal deze gravel.

Van Monument Valley verder naar Aztec, hier staan ruïnes en dit is een nationaal monument. Een prehistorisch groot appartementen complex van 500 kamers. Deze kamers zijn allemaal zo’n 3m bij 3m, de deuren waren ongeveer 1,20m hoog, erg laag dus voor onze begrippen. Tussen al deze kamers zijn enkele kiva’s, een plaats waar mensen elkaar kunnen ontmoeten.

Onderweg zijn we van allerlei schrot tegengekomen en ook hier was weer te zien in America everything is big, zelfs de autosloop. Inmiddels is de natuur om ons heen weer groen, met bergen en geen rotsen meer. De temperatuur is zo’n 30 graden en de koeien lopen hier in de wei zonder dat er een hek om staat.

Op weg naar Durango hebben we gegeten bij Hiway Grills. Van de buitenkant een vervallen gebouw en we wisten niet wat we binnen aan zouden treffen. Maar binnen was het toch zoals veel Amerikaanse restaurantjes, blijven hangen in het Grease tijdperk. We hadden onze cola van een halve liter nog niet voor een kwart leeg toen deze alwerd gevuld zonder te vragen. Overigens de onbeperkte cola koste hier 1,99 dollar p.p. Met hamburgers met friet voor de heren en pizza hawai van 7 inch (17,5 cm, klein dus) waren onze magen weer gevuld.

Nu zijn we in Durango aangekomen op Campground United, redelijk grote camping, met zwembad en tussen de bergen. Hier is het pas echt dikke campers treffen. De een nog groter en luxer dan de ander. Bij één camper staat op de bestuurdersplaats een tafeltje met schemerlamp en een andere camper heeft twee grote fauteuils achterin de camper staan en weer een andere kan de auto achterin de camper rijden. Wij staan in een hoekje weggeduwd.

Nadat we boodschappen gedaan hebben dacht Jorg iets lekkers gekocht te hebben, gegrilde kippenpoten, uiteindelijk klopte het plaatje niet bij het ingepakte stuk, er kwam als verrassing een broodje kipschnitzel uit (niet zo lekker dus). Nu zitten we weer in de camper (airco aan, binnen is het warmer dan buiten). Morgen een lange trip langs Mesa Verde naar Torrey in National park Capitol Reef.

Groetjes Jorg, Ine, Bart en Ankie.

Ps. De George du Verdon is heel anders. In de Grand Canyon lijkt het net of je op de grond staat, alles ter hoogte van jou is even hoog en daartussen zijn dan de kloven. De george du verdon is meer omringd door bergen. Verder stond er vrij weinig water in wat we hebben kunnen zien, maar Lake Powell is ten noorden aan de Grand Canyon aangesloten en hier is dus die dam.

• 30 Juni 2010 - 07:37

Ton Jonkers:

Ha Jorg en Ine,

Wat een prachtige reis maken jullie. Ik geniet ook van de foto's.

uiteraard willen Annelies en ik straks een keer jullie ervaringen live aanhoren.
    zodat ook wij volgend jaarkunnen genieten. Lekker jaloers.

Geniet van alles en blijf gezond.

gr. ton Goltziusstr.

• 01 Juli 2010 - 06:25

Martin En Ellie:

Ennuh, wat betreft mijn brievenbus, is er ook een voor mij bij? 6 hoog achterom?
    Geweldig zeg. Zoals jullie al zeiden van de steakhouses, de tijd heeft hier stil gestaan, ook in de natuur zo te zien. Het landschap van indianen en cowboys. Alleen de cowboys rijden nu in grooooooote trucks. De oudere trucks liggen bij HaynenMotors op de car-cementrie zo te zien.
    Erg indrukwekkend zo'n foto's trouwens. Komen er nou echt geen indianen achter zo'n rotsformatie tevoorschijn? Of speelt zich daar geen Bonanza meer af? In Amerika mag toch elke staatsburger een gun dragen. Hoe denken de mensen daar zelf over? Hebben jullie verder al wat contacten met Americans gehad? Denken die ook zo big?
    Geniet verder van deze toch al snel voortschrijdende vakantie, jullie zijn al een week onderweg en hebben al zoveel gezien.

Mogen we ok een keer in de camper kijken?

Hojje.