28 juni 2010 - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 28 juni 2010 - Reisverslag uit Kayenta, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

28 juni 2010

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

29 Juni 2010 | Verenigde Staten, Kayenta

Hallo mensen van het warme Nederland,

Afgelopen nacht een redelijk koude nacht gehad, zo’n 16 graden. De zon was gisteren hier al om een uur of 9 onder en vanochtend al voor half 5 weer op. Vanuit het dakraam in het claustrofobisch bed, hebben Jorg en ik de buren even zitten bekijken, we zijn erachter gekomen dat in Amerika iedereen Cornflakes eet. Om 7 uur zijn we maar opgestaan. Bart en ik zijn een stuk gaan hardlopen, maar t viel wel tegen, zeker als je op zo’n 2000 meter hoog zit, ijle lucht en het was toen al 20 tot 25 graden.

Gedoucht in de camper (de douchestang was nog korter dan dat ik ben) en daarna het water weer geloosd. Vervolgens weer op onze plaats en door naar het volgende avontuur. Vandaag zouden we langs de Grand Canyon naar de Glen Canyon Dam bij het water Lake Powel gaan en vervolgens naar Kayenta.

In de Grand Canyon de uitzichtpunten nog bekeken die we nog niet hadden gehad, het was erg mooi en inmiddels al zo’n 30 graden, en door naar de Glen Canyon Dam. Onderweg kwamen we door Navajo Indian reservation, hier hebben de indianen vroeger geleefd. Nu kon je nog een verloren huisje in de desert zien en langs de weg waren overal kleine kraampjes met indianen spulletjes te koop.

Door naar de Glen Canyon dam, dit is een mega grote dam zo’n 213 meter hoog. Hier stond aan de ene kant water tegen aan “Lake Powel” en aan de andere kant niet, een 50 meter verderop werd water binnengeloosd en hier was het ongeveer zoals de maas (een enorm verschil dus). De temperatuur op deze dam was ongeveer 35 graden, als je in de zon staat ben je in 2 minuten al verbrand, omdat de zon echt recht boven ons stond.

Van de Lake Powel door naar Kayenta waar we een campground zijn gaan zoeken.Onderweg nog een klein regenbuitje tegengekomen en toen begon het ook enorm te waaien. Op de campground 'Gouldings Monument valley' aangekomen, kregen we een zandstormpje over ons heen. gelukkig weer een plaatsje kunnen bemachtigen, met Wifi deze keer, hier in the middle of nowhere. Het is nog steeds zo'n 30 graden hier om 6 uur.

Straks gaan we nog even zwemmen in het binnenzwembad, een wasje draaien en wat eten.

Morgen de volgende route zal zijn naar Durango. Hiermee zullen we vier staten bereiken, Arizona, Utah, New Mexico en Colorado.

Groetjes uit het gravelveld in Monument Valley.

• 29 Juni 2010 - 12:37

Corrie En Chrit:

Wat een mooie mooie foto,s. Prachtig,wij genieten van jullie vakantie ('n stuk goedkoper,dat wel hahaha) Waar is de foto van Ankie "on the edge".
    Zou er iets van hoogtevrees aanwezig kunnen zijn....?

• 29 Juni 2010 - 21:37

Martin En Ellie:

Leuk die foto's. Ik mis alleen een paar glazen bier op die staontaofel. Of moesten jullie te ver reiken. Volgens mij is die Gran Canyon een beetje groter dan de Canyon du Verdon. Kon je hierin ook kanoën? Volgende keer graag een foto van Ankie erbij bv. achter het stuur van de camper lijkt me gaf zo'n grote camper.
    Groetjes en we wachten met spanning op het volgende bericht.
    De Lommse

• 29 Juni 2010 - 21:37

Martin En Ellie:

Groetjes en we wachten met spanning op het volgende bericht.
    De Lommse

• 29 Juni 2010 - 22:00

Fam Geeraets,:

Waat is de nateur toch rièk Merie, as ik det zoeë bekièk Merie.

Geweldige opname´s

Genete, Genete, Genete.

Groetjes oèt Venlo

• 20 Juli 2010 - 20:44

Ron:

Lake Powel... zeer herkenbaar. Ik zie dat we ervaringen kunnen uitwisselen; een groot deel van jullie route is gelijk.

• 20 Juli 2010 - 20:46

Ron:

En hadden jullie ook al wat last van de zand in Monument Valley?