27 juni 2010 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 27 juni 2010 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

27 juni 2010

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

28 Juni 2010 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Hallo Nederlanders,

Na een koude nacht op een toch wel een beetje een rare camping, is het vandaag de tijd om naar de Grand Canyon te gaan. Omdat we de snelwegen wat saai vinden rijden we zo veel mogelijk op binnendoor wegen (deze kunnen jullie vergelijken met een rijksweg) omdat hier onderweg meer te zien is. In het Indianen gebied komen we het plaatsje Sedona tegen.

Sedona ligt op zo’n 5800 feet en zag er wat ons betreft aardig uit. Hier zijn we maar gestopt om even rond te kijken en een hapje te eten. In de winkeltjes waren allerlei indianen souvenirs te koop, maar de shop met de koe skeletten zag er toch ook wel aardig uit. Vervolgens zijn we gaan eten bij Cowboy club. Hier hebben we op het terras gezeten (35 graden) waar een verneveling hing aan de rand van de overkapping. Onbeperkt cola voor €2,50 p.p. Bart en Ankie bestelden een turkey wrap en Jorg en ik een Appetizer plate. Hierop zaten allemaal kleine hapjes op (soort tapas alleen op zijn inheems), sausjes met van zwart, rode en gele doritos tot bief aan een stokje en van cactus frietjes (smaakte apart) tot aan snake brochettes. Jaja jullie geloven het of niet maar Jorg en ik hebben gefrituurde python gegeten, smaakte niet zo heel vreemd en was eigenlijk wel lekker.

Daarna zijn we maar weer verder op weg gegaan richting flagstaff en vervolgens naar de Grand Canyon. Onderweg zijn we de hoogste berg van Arizona tegengekomen, Humphreys Peak zo’n 12633 feet hoog (3850 meter), hier lag dan eindelijk wel een beetje sneeuw op. Het gebied hier om ons heen was wat groener en wat ons betreft ook mooier.

In de Grand Canyon aangekomen maar eens eerst een campground zoeken (er zijn er maar 2), bij de eerste was al alles vol. Zij verwezen ons door naar de Trailer Village, we hadden de één na laatste plaats (mazzel dus). Vervolgens een stuk gereden door de Grand Canyon. Wat een prachtige uitkijkpunten heb je hier. We hadden niet gedacht dat het zo groot zou zijn.

Nu zitten we in de camper (22.00 uur), naast ons een touringbus omgebouwd tot een camper, waar vier blokken van 2 meter breed en 50 cm diep uitgeschoven worden. En wij dachten met onze c30 van Cruise America een grote camper te hebben. (die van ons is 9,35 meter lang en 2,5 meter breed). Straks weer slapen, om goed uitgerust te zijn voor de rit van morgen richting Kayenta in de buurt van de Monument Valley.

Groetjes uit de Grand Canyon.

Ps. Dit stuk plaatsen we pas een dag later, omdat er in de Grand Canyon geen WiFi is.

• 28 Juni 2010 - 18:27

Roos En Vincent:

Vanuit t eveneens zeer warme Tegelen 30 gr.
    een hele fijne vacantie en we zullen jullie verhalen en avonturen met veel plezier volgen en lezen.

Groetjes

• 28 Juni 2010 - 19:48

Opa En Oma,Venlo:

Wij vinden het geweldig dat jullie dit allemaal mee kunnen maken en blijven jullie reisverslag volgen.

Groetjes.

• 28 Juni 2010 - 21:21

Wim En Mia :

leuk om weer een reisverslag van jullie te lezen.geniet maar lekker van deze reis want ik geloof jullie dat dit een echte ervaring is groetjes uit het hete Echt Wim en Mia