28 juli 2013 dalwandeling van bergkastel - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 28 juli 2013 dalwandeling van bergkastel - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

28 juli 2013 dalwandeling van bergkastel

Blijf op de hoogte en volg Ine

29 Juli 2013 | Oostenrijk, Nauders

Hallo mensen uit het warme nederland,

Vanochtend was het mooi weer en besloten we om de gondelbaan in nauders te nemen en van daaruit te gaan wandelen. Gegeten, de hondjes aan de riem, bepakt en bezakt, zijn we richting de lift gereden.

De lift ging van 1400 meter naar 2200 meter. Daar zochten we een route uit naar piengalm, een gasthof. We daalden van 2200 meter naar 1957 meter, tussen de koeien, stieren en kalveren door. De hondjes vonden het geweldig en wij hebben genoten van het uitzicht.

Bij het gasthof aangekomen bleek het een boerderij te zijn, met wat drinken en weinig te eten. Hier hebben we wat gedronken en een jausenplatte genomen. Er kwam een dorpsman die daar op zijn trompet even wat muziek speelde, erg leuk.

Vervolgens zijn we verder naar onder gelopen, door het weiland (piste) naar het volgend gasthof. Nog geen kwartier lopen waren we er en hebben we daar maar een soepje gegeten.

We besloten om helemaal naar beneden te lopen. Volgens de oostenrijkers een uurtje. Jaja, die hebben dat zelf zeker nog nooit gelopen. Als we de stops er even aftellen waren we in 1 uur en driekwartier beneden. Volgens ons Moët je wel laagvliegen om in 1 uur beneden te zijn.

Och ja, de hondjes hebben het super gedaan en wij eigenlijk ook, ff 600 meter bergaf lopen.

Daarna zijn we terug naar het app gegaan, waar we ons hebben gedoucht en de bbq hebben aangestoken. De leuke bbq uit canada bleek. Toch niet geheel hufterproof. Dick had zich erover verontfermd en tot onze verbazing hebben er aluminium gesmolten. In dit aluminium zaten drie sleuven, zodat de roosters op verschillende hoogte boven de kolen kunnen hangen. We hebben de onderste sleuf nog net kunnen redden, dus bbqen lukt nog.

Om half 11 was er geen pide meer en zijn we gaan slapen. Morgen een rustige dag en ze zeggen iets minder weer, maar dat wachten we af.

Groetjes jorg, ine, Dick, marleen, kimi, mika en keiko.