4 augustus 2013 terugreis - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 4 augustus 2013 terugreis - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

4 augustus 2013 terugreis

Blijf op de hoogte en volg Ine

09 Augustus 2013 | Oostenrijk, Nauders

Hallo lezers,

Zondagochtend stuurde de anwb om 7 uur weer een monteur. Hij keek erna en vertelde meteen “hier kun je niet mee naar huis rijden”. Inmiddels was er 1 cilinder die niet meer werkte en liep de auto op 3 potten in plaats van 4. Dus weer de auto op de takelwagen en de heren gingen hem even wegbrengen. Ze kwamen terug met de laatste spullen uit de auto en we hebben met z’n allen even ontbeten.

De anwb werd weer gebeld en we zouden in de loop van de dag wel weer wat horen. Dick, Marleen, Kimi, Mika en Keiko hebben we vervolgens uitgezwaaid en we zijn maar even Feldkirch in gelopen. Pinnen bij de bank en er tegenover maar een dik ijs gepakt. Je moet toch wat als je wacht op hoe je naar huis kunt komen.

Om half 1 besloten we terug naar het hotel te gaan, om daar wat informatie in te winnen en rustig op bed te kijken wat we verder die dag nog zouden gaan doen. Op het moment dat we eigenlijk weer wat wilden gaan doen, ging de telefoon.

De anwb, we hebben een auto voor jullie, echter we wachten nog op een bevestiging. De auto staat in Lindau (duitsland) daar kunnen jullie met de taxi of de trein naar toe. De trein wordt totaal vergoed, de taxi wordt voor € 75,- vergoed. Bij de receptie nagevraagd wat een taxi zou kosten en hier vertelden ze ons ongeveer € 80,- (dus dat doen we dan maar).

Na een uur nog steeds geen adres van de anwb ontvangen, echter wel een telefoontje van Hertz uit Lindau. Hoe laat we daar waren en of we van het station gehaald moesten worden. Wij snel het adres gevraagd en de taxi besteld. De taxi bracht ons in een half uur naar Lindau voor wel te verstaan
€ 75,20. Dat is nou eens perfect.

De auto die ons ter beschikking gesteld werd was een Ford Focus station. Fijne auto die erg stil reed en er prima uit zag. 12.000km op de teller, daar zouden wij er nog eens even 650 km bij gaan plussen.

Op naar huis, een drukte op de weg niet normaal en er waren nog niet eens vrachtauto’s te zien. Op de snelweg 8 verschillende keren in de file gestaan. Toen we eindelijk op de 61 zaten, schoot het eindelijk op. Achteraf zijn we om 3 uur vertrokken en waren we ’s avonds om 10 uur thuis. We mogen nog niet klagen wat de tijd betreft.

Nu is het afwachten, morgen de leenauto in Helmond inleveren, ons groene monster zal binnen 16 dagen in Velden worden afgeleverd. Hopelijk zonder al te veel schade en met goed vervolg. Van wat kenners en met ons eigen goed boerenverstand denken we toch echt dat er de verkeerde olie in zit en dat onze auto daar niet tegen kan.

Achteraf gezien, het was een super vakantie met veel lol, bekijks en gezelligheid. De rest vergeten we maar snel.

Groetjes Jorg en Ine.