31 juli 2013 kaunertal - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 31 juli 2013 kaunertal - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

31 juli 2013 kaunertal

Blijf op de hoogte en volg Ine

01 Augustus 2013 | Oostenrijk, Nauders

Hallo mensen,

Vanochtend was een mooie dag, Jorg en ik op tijd uit bed en onder de douche. In de keuken aangekomen nog geen hond te zien. Inderdaad kimi, keiko en mika nog niet maar ook Dick en marleen lagen nog in coma. Al snel waren de hondjes toch wakker en zijn ze opgestaan. Een ontbijtje genuttigd om daarna naar de gletsjer te gaan.

Auto starten, ff aangeduwd, want gisteren met de lange rit wat veel stroom verbruikt door de lampen en de koelventilator. Hij was wat vochtig, dus wilde niet super starten, maar dat was redelijk snel verholpen. Ff naar de garage om de bestelde olie te halen en contactspray.

De garagemensen vonden het een hele belevenis en links en rechts werd wat gesmeerd en gekeken. Jaja garagemensen verzamelen hun eigen klanten. We reden weg en alles prima in orde, in de tunnel begon het. De auto liep niet meer goed, geen pit meer en het knalde behoorlijk hard. Met de vlam in de pijp reden we nog een stukje. Dick en marleen vertrouwden het niet, want er kwam écht vuur uit de knalpijp.

Toch maar gestopt en de contactspray verwijderd van een aantal punten. De auto liep weer en we reden weer verder. In ried begon hetzelfde probleem weer. De verdelerkap vervangen, misschien dat hier toch nog wat contactspray in zat. Auto laten lopen, maar dat was nog niet de oplossing. Deze knalde nog steeds.

Wat zou het dan zijn?

In de carburateur was door het garagepersoneel olie bijgevuld. Dus dit kon nog het enige andere probleem zijn. Ondertussen toch maar ff de garage gebeld. De eigenaar was onderweg naar landeck dus hij kwam ff langs. Binnen 5 minuten was hij er. Hij luisterde ff en kwam tot dezelfde ontdekking, er zit teveel olie in de carburateur.

Auto starten volgens hem en olie eruit halen. Inmiddels liep de auto weer en konden we verder richting gletsjer. Helaas de hele dag stond in het teken van panne. We zijn boven gekomen op 2750 meter, maar de heren hebben nog aardig wat olie verwijderd.

Boven hebben we over de gletsjer gelopen en nog ff in de ijsgrot geweest, erg mooi. Overigens de hele dag was mooi, fijn weer en genoten van het uitzicht.

Toen we naar beneden reden, met de vlam in de pijp, toch nog wat olie afgelaten. Daarna liep ons groene monster eindelijk weer goed. Terug naar het app, om daar een hapjesavond te houden, ff zorgen dat de kast wat leger wordt. Nadat het weissbier op was, de rode wijn en de witte wijn gesneuveld, in een wijnglas de radler geschut. (Door de heren).

Een mooie dag, maar het blijkt maar weer, dat niemand aan ons groene monster moet komen, die niet geregeld onder een oldtimer ligt.

Groetjes uit nauders.