2 augustus 2013 de ofenpas - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 2 augustus 2013 de ofenpas - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

2 augustus 2013 de ofenpas

Blijf op de hoogte en volg Ine

03 Augustus 2013 | Oostenrijk, Nauders

Hallo mensen uit het warme nederland,

Vanochtend ff uitgeslapen en toen ontbeten. Vandaag wederom mooi weer, dus de korte broek aan en op naar de ofenpas. Na de rustdag van gisteren toch de auto testen voordat we zaterdag naar huis rijden. Jaja testen, jullie zullen het lezen.

De auto starten, nadat we hem aangeduwd hadden ging goed, achteruit bergop van de parkeerplaats af. Boven aan gekomen, knal pang boem prut prut prut. En de auto war wieder fertig, Jaja.

Nieks mehr da nicht. Wat olie uit de carburateur prutten en hij liep eindelijk weer. Op naar italië, alles ging goed en daar ging de weg weer bergaf, prut knal boem. Auto langs de kant en de heren hebben zeker een uur er aan geknommeld, maar hij deed t weer.

De auto had weer vermogen en we konden de pas gaan rijden. Het groene monster was bijna de oude en reed ons naar boven, wij hadden een raar onderbuikgevoel. overigens was het net canada op deze pas, mooi uitzicht, fijne natuur en maar 1 weg. De weg naar beneden startte goed, maar na een paar kilometer was het weer knal pang boem prut prut prut.

De garage gebeld, hij was al dicht, Jaja pech hij zal open maken. Om zes uur waren we terug bij het app en om half 7 konden we terecht. Na anderhalf uur waren de heren weer terug en de auto liep weer, echter het zou nog wel een paar keer voor kunnen komen.

Hopelijk valt het mee morgen met naar huis rijden.

Om 8 uur zijn we de straat uitgelopen en wat was daar in een half uur tijd gebeurd, een dorpsfeest! Eerst wat eten bij een hotel op het terras. Hier konden we niet rustig zitten met de hondjes. De jongelui kwamen met lange touwen die knalden als rotjes en leken op zwepen of iets dergelijks. De hondjes waren heel bang en kropen weg.

Dick en marleen brachten ze naar het app en toen Dick terug was hebben we, helaas met zn drieën, er nog een gezellige avond van gemaakt. Half 1 toch de muziek afgelopen en toch maar terug naar t app, morgen zou weer een lange dag worden, hopelijk met meer geluk.

Groetjes en tot snel

Jorg, ine, Dick, marleen, kimi, mika en keiko.

  • 06 Augustus 2013 - 20:49

    Dickietikkie:

    Er is er een,
    die dacht meteen,
    waar ga ik heen?

    Ik ga maar steeds op en neer,
    en ook eens flink heen en weer.

    Het is dat ik zwem,
    anders zat ik helemaal klem,
    en ook nog dat gerem!

    Eerst was het zo lekker rustig en sereen,
    en ging ik alleen maar naar de echo heen,

    Wat een lawaai zonder kap,
    dat is zeker een grap,
    het is maar goed dat ik nog geen lucht hap.

    Dadelijk doet mijn stuitje zeer,
    de muziek wordt ook alleen maar meer.

    Na verloop van tijd,
    na al dat gerijd,
    werd ik van dat gehobbel bevrijd.

    Er was geblaf, met veel zit en af,
    en iemand die ze 'vleesje' gaf.

    'S avonds veel geplof,
    van een fles met schuimend stof,
    ja dat was zeker tof!

    Er was veel gelach,
    over het moois van de dag.

    Toen veel gekook,
    en met een flinke rook,
    iemand die de bbq aanstook.

    Met dat vele gesmak,
    voelde ik mij op mijn gemak.

    Ook was er een dun stokje,
    met daaraan een zoetig vlokje,
    dat krijg ik later zeker ook in mijn sokje.

    Overdag was het heet,
    en een die de vliegjes beet.

    Soms aan een kabel met schommel,
    waarvan ik lekker weg dommel,
    en boven was er veel gestommel.

    Ik ging naar grote hoogte,
    en er was veel droogte.

    Na een slingerige pas,
    die mooier leek dan hij was,
    ging ik downhill met een flinke bas.

    Toen een flink geknal,
    voordat we kwamen in het dal.

    Het gehobbel was voorbij,
    een monteur kwam langszij,
    en ze keken geheel niet blij.

    Onze auto dag na dag,
    weer sputteren alsof het groen zag.

    Dit was niet goed,
    een garage gaf ons weer moed,
    maar dat kostte heel veel poet.

    Heb toen de auto ingestraald,
    anders hadden we de gletsjer niet gehaald.

    Ik kan al kilometers tellen,
    ook al heb ik heel wat te stellen,
    met die grapjas met een neus vol vellen

    Ondanks het gesputter was het heel gezellig,
    ook al parkeerde er thuis steeds een bellig.

    Ik zweefde door het water,
    iemand anders had 's morgens een kater,
    want elke avond werd het later.

    Met het groene monster ging het slecht,
    want het was een verloren gevecht.

    Hij had steeds een open bek,
    monteurs erin tot hun nek,
    dit werd ook mij te gek.

    Dus aan een takel,
    daarna veel telefoon gekakel.

    Ik bleef heel kalm en gewoon,
    en zei tegen mezelf op rustige toon,
    maar goed dat ik in het warme water woon.

    Nadat het geblaf naar huis toe was,
    kreeg ik airco gratis met vol gas!

    Veilig aangekomen na die rit,
    was ik toch nog een beetje fit,
    en de vakantie een grote hit.

    Als ik ooit het licht ga zien,
    ga ik rijden in een rs-tien!

    groetjes van jullie kleintje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ine

Actief sinds 23 Mei 2010
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 85590

Voorgaande reizen:

16 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Kiki in Oostenrijk

21 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

oldtimer tour naar oostenrijk part 2

16 Juli 2012 - 29 Juli 2012

Oldtimer Tour naar Oostenrijk

12 Juli 2011 - 30 Juli 2011

Huwelijksreis Canada

24 Juni 2010 - 16 Juli 2010

Zuid West Amerika

Landen bezocht: