27 juli 2013 de zollfreie zone - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 27 juli 2013 de zollfreie zone - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

27 juli 2013 de zollfreie zone

Blijf op de hoogte en volg Ine

28 Juli 2013 | Oostenrijk, Nauders

Daar zijn we weer,

Vanochtend rustig opgestaan, broodjes gehaald en ontbeten. De hondjes waren weer blij om ons te zien en vandaag zouden we naar de zollfreie zone gaan. Onze tank is aardig leeg en daar Moët de benzine wel heel goedkoop zijn.

Op naar samnaun, hebben we weer een mooie pas gereden, met veel bochten eenbaanstunnels, ja die van boven komen, die moeten maar wachten. Ergens gestopt een soepje gegeten en eerst maar met de twinliner (een dubbeldekker lift) naar boven om een wandeling te maken. Hier hebben we bijna een uur naar boven gewandeld over een smal paadje om vervolgens van het uitzicht te genieten. De wolken werden grijs en volgens ons hangt er onweer in de lucht. Dus op naar beneden, met de hondjes waren we in 20 minuten weer beneden. Dat ging snel. We waren net bij de lift en er volgde een flinke knal. Gelukkig ging de lift nog naar beneden en zijn we nog een stukje verder gereden, het onweer leek achter de berg te blijven. De auto getankt voor 1,20 euro per liter, dus dat schiet op. Vervolgens nog wat in de winkels gekeken, maar het scheelt toch vrij weinig als je in zwitserland bent met de nederlandse prijzen. We hebben dus niet veel gekocht.

Buiten begon het nu toch echt te onwetendheid, dus op naar beneden, om hopelijk voordat er al te veel vocht in ons groene monster komt beneden te zijn. Onderweg vielen er een paar flinke druppels en we maakten ons zorgen over de ontsteking, maar gelukkig waren we op tijd terug.

En wat was er voor ons app gebeurd?

De straat was omgebouwd tot dorpsfeest, och wat een pech, haha. Wat anders aankleden en wat eten in een restaurantje, vandaag niet zon fijn weer om te bbqen. Na het eten zijn we bij het feest beland, ter gelegenheid van de tweede wereldoorlog. Bonnen kopen, Jaja vooraf beslissen wat je drinkt, want bier koste 2,50 en fris 2,00 enz.

We hebben er tot half 1 gezeten en later binnen nog tot half twee. Wederom een gezellige avond met voor de heren de nodige biertjes.

Groetjes en tot het volgende verslag.

• 28 Juli 2013 - 23:46

Martin:

Wat leuk, dat jullie daar ook nog een dorpsfeest meemaken. Zo te lezen was het voor de heren wat nat geweest. Och een keer goed smeren dat mag wel. Anders krijg je toch maar een droge keel....
    Groet aan allen, Pap

• 29 Juli 2013 - 16:51

Biancaa:

Haha leuke glijbaan :).
    probeer niet te vallen :P
    dat zou jammer zijn van de hond ;)
    haha
    Grapjes.