25 juli 2013 van montespluga naar nauders - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 25 juli 2013 van montespluga naar nauders - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

25 juli 2013 van montespluga naar nauders

Blijf op de hoogte en volg Ine

27 Juli 2013 | Oostenrijk, Nauders

Hallo mensen,

Het heeft even geduurd maar hier zijn dan weer enkele reisverslagen.
Gisteravond hebben we gegeten met het paar dat ook een oldtimer bij zich had, een gele singer. Het was een gezellige avond in italië op zijn zwitsers.

Vanochtend hebben we een klein ontbijtje gegeten en vervolgens de auto weer gepakt. Het weer was wat beter vandaag en dus op pad richting Zwitserland.

We reden de splugapas af en volgens een motorrijder was dit de mooiste route. Inderdaad het was een mooie route om te rijden met heel veel haarspeldbochten, maar wel de hele tijd tussen de bomen. Wij vonden de klausenpass toch mooier qua natuur en uitzicht?

Via chiavenna naar soglio naar de malojapass. Eerst een klein beetje bergop en vervolgens langs het meer lej da segi. Hier boven wilden we ff wat eten, echter 11 uur was nog te vroeg en dus hebben we wat gedronken en zijn we weer doorgereden. Naar beneden richting st. Moritz. Wat een tocht die weg naar beneden, haarspeldbochten en dan met een procentje of 20 in de korte bocht. Het groene monster heeft het toch echt gehaald, zonder moeite.

Doorgereden naar guarda en opeens zaten we al in bijna in oostenrijk. Omdat de prijzen in zwitserland hoog zijn, besloten we om maar door te rijden en dan in nauders ergens een kamer te pakken.

Van zwitserland naar oostenrijk nog een leuke pas gehad en vervolgens waren we in nauders. Eerst ff het appartement bezocht voor de komende week en toen in hotel norbertshohe een kamer geboekt.

Wat het eten betreft een goed restaurant, alleen de schrijfster kon niet zo denderend eten.

Vervolgens vroeg naar bed om morgen richting het appartement te rijden en boodschappen te doen.

Groetjes uit het zonnige nauders.