24 juli 2013 van unterschachen naar montespluga - Reisverslag uit Montespluga, Italië van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 24 juli 2013 van unterschachen naar montespluga - Reisverslag uit Montespluga, Italië van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

24 juli 2013 van unterschachen naar montespluga

Blijf op de hoogte en volg Ine

24 Juli 2013 | Italië, Montespluga

Bongiorno,

Daar zijn we weer, een reisverslag en nu vanuit italië. Inmiddels hebben we 1168 km gereden en alles gaat prima hier.

Vanochtend na een koele nacht ontbeten en de auto weer geladen. Starten en rijden maar weer, de klausenpass op. Een hele mooie rit die toch wel een tijdje duurde, maar zeker de moeite waard. Het was een echte boerenpas. Met recht, want bij een stop ff om de auto gelopen en ja hoor. Net achter de bijrijders stoel, onder mijn ARM het spatbord volledig ondergespetterd met jawel hoor koeienstront. Dat mocht de pret niet drukken, het zit er nog steeds, hopelijk krijgen we nog een regenbui.

Onderweg kregen we verschillende opgestoken duimen en veel bekijks. We hadden weer geld kunnen verdienen aan elke foto die is gemaakt.

Langs de snelweg de 3 over de provinciale weg richting chur en vervolgens richting splugen. Hier zijn we de splugenpas opgereden. Wederom een mooie pas met wel 12% omhoog. We hebben de 2050 meter aangetikt en zijn vervolgens afgedaald naar 1500 meter in montespluga in italië. Hier hebben we een kamer weten te bemachtigen. Mooi uitzicht op de bergen en een stuw.

Nadat we het koffer naar boven hadden gesleept, hebben we een wandeling gemaakt naar het gletsjerwater en vervolgens de auto nog ff gepakt. Een ritje een stukje verder en toch ff een zijwegje, ja die heb je hier toch nog in de bergen, genomen. Echt weer iets voor ons, de ene na de andere bult in de weg, koeien bijna in de auto en oeps daar houdt t verharde deel op. Snel draaien, met andermans campers pakken we wel zandwegen, maar niet met ons groene monster in de bergen.

Draaien en weer terug, de lucht begint er dreigend uit te zien, echter het is nog altijd droog en hier op 1500 meter zon graad of 25. Erg aangenaam voor momenteel nederlandse begrippen.

De lucht trekt nu weer open, zometeen ff wat eten en daarna op tijd naar bed, morgen wordt weer een vermoeiende en lange dag terug naar zwitserland.

Groetjes Jorg en ine

• 24 Juli 2013 - 20:20

Lies En John:

WAUW wat leggen jullie de lat nu wel erg hoog om na te doen met de triumph. Wat een geweldige auto is het toch. Ciao John

• 24 Juli 2013 - 20:25

Martin:

Daar waar jullie nu zitten zal de wereld toch wel dichtgeplakt zijn met kranten, lijkt mij erg stil daar. Wel mooi weg van alle drukte.
    Foto's????