9 juli 2010 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 9 juli 2010 - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

9 juli 2010

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

10 Juli 2010 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo Mensen,

Vanochtend toen we opstonden was het buiten aangenaam, zo’n 25 graden. Na een ontbijtje zijn we in de richting van San Francisco gereden. Inmiddels waren we het irritante afslaan van onze camper (elke dag zo’n 50 keer) telkens wanneer we moesten remmen wel een beetje moe, dus we besloten om het verhuurbedrijf met een locatie in San Francisco te gaan opzoeken. Na drie keer over de Bay Bridge te zijn gegaan (brug met 6 banen de stad in en daar onder (verdieping lager) 6 banen de stad uit), de golden gate bridge te hebben gehad, hadden we dan eindelijk het verhuurbedrijf van cruise america bereikt. Hier aangekomen zei de chef dat ze onze camper niet direct konden repareren, het was weekend. We zouden worden afgescheept met een camper die 1/3 kleiner zou zijn. Het zou er op neer komen dat we de koffers niet in de laadruimte konden doen, minder kastjes zouden hebben en minder zitplaatsen. Kortom veel te klein wat ons betreft en ten op zichte van alles wat hier rond rijdt een kruipruimte. Aangezien we al 2 weken in deze stop and go trouble RV rond hebben gereden, kozen we er voor om dit nog maar 1 week voort te zetten.

Jullie snappen dat het spannend is hier in Amerika om een bocht om te rijden met 80 km per uur, moeten remmen en dan midden op een kruising stil te komen staan. We hebben al aardig wat gevaarlijke situaties meegemaakt, maar het is nog altijd net goed gegaan. De komende paar dagen zijn we in San Francisco en hoeven we de camper niet te gebruiken en dan nog 3 dagen rijden. Erg blij zijn we dus niet meer met deze camper.

Nadat we weer bij het verhuurbedrijf weg zijn gegaan, zijn we wederom de Bay bridge overgegaan, richting camping Candlestick, genaamd naar het oude american football stadion van de 49ers. Een camping in San Francisco en met een shuttle bus snel het centrum te bereiken. Vanaf half 5 zijn we richting San Francisco gegaan en om 9 uur zouden we weer opgehaald worden. In San Francisco aangekomen hebben we een stuk gewandeld naar de pier, bij Starbucks ijskoffie gedronken (bij een temperatuur van maar 15 graden), over Fishermans warf gelopen (net een grote kermis) en vervolgens hebben we in het Italiaanse stuk lekker gegeten. Een keer geen junk food en ook geen grote stukken vlees.

Het was pas 8 uur en we zijn door Chinatown terug richting het shuttle station gegaan, onderweg nog een klein steegje doorgelopen met allemaal Franse restaurants en toen was het eindelijk 9 uur om weer terug te gaan. Overigens in San Francisco was rond 8 uur al alles dicht.

Groetjes uit San Francisco.

• 10 Juli 2010 - 21:51

Martin En Elie:

We heben de verslagen van de laatste paar dagen allemaal gelezen. De Sherman tree was wel erg groot en de beren leken mij toch wel een beetje eng. Is het niet gevaarlijk loslopende beren. Vooral een berin met zijn jong. Ik denk alleen maar aan Bart zijn buizerd. Wat jammer dat de camper steeds afslaat.
    Vanavond hebben we hier onweer gehad. Niet heel erg en ook een beetje regen. Maar morgen wordt het weer heel warm en morgenavond zullen we wel een kookpunt bereiken. iedereen is in de ban van het voetbal. Wel een spannende tijd. Groetjes

de burgmeester van Lomm zit gewoon op de bank