7 juli 2010 - Reisverslag uit Millerton, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 7 juli 2010 - Reisverslag uit Millerton, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

7 juli 2010

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

09 Juli 2010 | Verenigde Staten, Millerton

Hallo Mensen,

Vanochtend na een lekkere nacht slapen zijn we weer opgestaan om naar Sequoia National Park te gaan. Over een binnenweg zijn we gereden en na zo’n honderdduizend bochten en pas zo’n 20 mijlen gereden te hebben, werden we lichtelijk misselijk. De keuze viel toen op een kleine omweg, maar het ging wel drie keer zo snel. Aangekomen bij Three Rivers hebben we hier maar iets gegeten. Een beetje een eigenaardig zaakje. Dus maar gekozen voor de veilige weg, 3 Hawaï burgers en 1 western burger, natuurlijk was het weer veel te veel en echt super lekker was ook anders.

Door naar het Sequoia National park hebben we nog een driekwartier stil gestaan op een berg, om te wachten op wegwerkzaamheden. Er was namelijk 1 weg helft gewoon weg. Op naar de dikste boom van de wereld de General Sherman Tree, deze boom had een doorsnede van 11 meter en een omtrek van 31 meter. Terwijl we naar deze boom toeliepen kwamen we eigenlijk iets veel specialers tegen. Een moeder beer met een jong, echt prachtig ze staken voor onze neuzen het paadje over (we stonden er zo’n 10 meter vanaf). Het was echt iets prachtigs om te zien, maar ons was wel duidelijk dat we goed uit moesten kijken. Gelukkig liepen de beren in de richting van de grootste boom mee en hebben we er veel foto’s van kunnen maken. Na de beren hebben we nog maar enkele kiekjes gemaakt van de dikke bomen en zijn toen doorgereden naar onze nieuwe overnachtingsplaats.

Onderweg naar Fresno bleek dat dit een grote stad was, met eigenlijk maar weinig RV parken, dus maar richting Millerton Lake, een water, waar hopelijk wel plaats zou zijn. Door the middle of nowhere en inmiddels half 9 en al donker, hebben we ons nog verreden (ja hier in Amerika staat beter gezegd niets aangegeven behalve eettenten). Terug en toen de juiste weg kwamen we aan op een Camping waar je jezelf moet registreren en dient te betalen. Aangezien we niet wisten welke campingplaats we zouden hebben, zijn we de camping maar opgereden. Een lange weg langs het meer, met af en toe links of rechts plaatsen om een tentje neer te zetten. Verder gereden, kwamen we dan uiteindelijk een hookup plaats tegen. Hier hebben we ons neergezet. In the middle of nowhere met stroom en een toiletgebouw. Helaas vandaag geen WIFI, dus zullen we dit bericht morgen moeten plaatsen.

Groetjes uit Millerton Lake.