5 juli 2010 - Reisverslag uit Kernville, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 5 juli 2010 - Reisverslag uit Kernville, Verenigde Staten van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

5 juli 2010

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

06 Juli 2010 | Verenigde Staten, Kernville

Hallo Allemaal,

Vanochtend stond op de planning om door de Death Valley heen te rijden naar Kernville aan de onderkant van Sequoia National Park. Het was vanochtend op de asfaltcamping al erg warm, zo’n 30 graden, dus maar gauw vertrekken. Na een stuk gereden te hebben kwamen we in Death Valley, het leek ons erg warm, maar we wilden toch even uit de camper stappen om het echt aan te voelen. En ja inderdaad het was hier erg warm, zo’n 50 graden, niet om uit te houden dus. Snel terug in de camper en op naar Kernville.

Onderweg zijn we niet veel levends tegengekomen als alleen wat cactussen, het was een sobere natuur, met wat bergen, niet meer allemaal rood, maar ook grijs en geel. Langs het Owens Lake een vrij groot water zoals op onze kaart staat, alleen stond deze zo goed als leeg, geen verkoeling hier dus. Toch maar weer verder alwaar we het toch langzaam aan al iets warmer kregen, want de tank begon wat leeg te raken en een tankstation was in de verste verte nog niet te zien. Kwamen we er eindelijk een tegen, was deze kapot, helaas weer verder op zoek. 10 Mijlen verder hebben we dan eindelijk een tankstation gevonden, er gingen 45,5 gallon voor 147 dollar, dat is 172 liter benzine in voor 117 euro. Goedkoper dan in Nederland dus, maar voor hier toch wel duur.

Op zoek naar een camping kwamen we door het plaatsje Kernville en dit leek ons wel een gezellig stadje. Hier hebben we Camp James gevonden, waar veel bomen zijn en een beekje achter onze plaats. Iets verderop is een grote beek waar we op kunnen raften. Omdat we vandaag heel goed opgeschoten zijn, blijven we morgen ook nog op deze camping, zodat we een keer kunnen raften en het voetballen ergens kunnen kijken. De camping is prachtig alleen mensen met hooikoorts zullen hier niet zo blij zijn, er vallen allemaal pluisjes uit bomen. Straks wat eten en dan weer lekker slapen, hopelijk koelt het hier vannacht wel een beetje af.

Groetjes

Jorg, Ine, Bart en Ankie

• 06 Juli 2010 - 21:41

Fam Geeraets,:

Nederland a.s.Zondag in de finale. Hebben jullie de wedstrijd ook gezien? Wat een hitte bij jullie Hier was het vandaag heerlijk 24 gr.
    Geniet nog maar lekker en veel sterkte met die hitte.
    Groetjes uit Venlo

• 06 Juli 2010 - 21:52

Annie En Cor:

Wat een geluk dat het bij jullie maar 50 graden is,want hier was het vanavond af en toe wel 80 graden,en het duurd nog wel een tijdje voordat het afgekoeld zal zijn.Wat een verschillen maken jullie mee.De ene keer prachtige water fontijnen en dan de dorre droogte.Dan het schitterende casino tegen het zandigen kioske met hamburgers.Geniet er maar van.Groetjes