30 juli 2013 stelviopas - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 30 juli 2013 stelviopas - Reisverslag uit Nauders, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

30 juli 2013 stelviopas

Blijf op de hoogte en volg Ine

01 Augustus 2013 | Oostenrijk, Nauders

Hallo reisverslaglezers,

Om half 8 ging de wekker, opstaan om te ontbijten en de auto te starten. Na wat startproblemen vanwege de vocht was de auto om half 10 klaar om te vertrekken, klaar om 200 km te gaan touren.

Op naar prato om daar de stilfserjochstrasse en vervolgens de stelviopas te rijden. 48 bochten omhoog en ons groene monster reed zonder problemen naar boven. Een paar stops gemaakt om van het uitzicht te genieten. Het was er prachtig. De 2760 meter hebben we bereikt en de auto was nog niet eens heet gelopen.

Wat zijn we toch trots op het oude karretje. De hondjes vonden het ook heel erg leuk. Ze stonden de weg terug te kijken en gingen jagen op de autos en fietsers die beneden de bochten beklommen. Ons werd duidelijk dat zij geen diepte zien, voor hen waren het muizen. Gelukkig konden we ze aan de riem goed in bedwang houden.

De weg naar beneden was ook heel mooi richting bormio, een bocht of 40. Onderaan via de passo di foscagno richting livigno, tolk freie zone. Benzine voor 1,165 en diesel voor 1,054 euro, dat is toch niet normaal.

Vervolgens zijn we weer terug gereden naar nauders. Hier hebben we boodschappen gedaan en vervolgens de bbq aangeslingerd. Zon dag is toch echt vermoeiend. Op tijd naar bed en morgen richting de gletsjer.

Groetjes jorg, ine, Dick, marleen, kimi, keiko en mika.