23 juli 2011 - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 23 juli 2011 - Reisverslag uit Mount Robson, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

23 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

24 Juli 2011 | Canada, Mount Robson

Vannacht sliepen we echt in een National park waar de beren langs de campers konden struinen. Helaas waren we zo moe, dat we hier niets van mee hebben gekregen. Na een ontbijtje waren we klaar om te vertrekken. Er dartelde nog even een hertje voorbij. Buiten wilde ik nog even wat pakken en zag wat zwarts in de struiken. Jorg pak het fototoestel. En ja hoor daar was beer nummer 11. Zo'n 5 meter van onze camper af. Helaas liep hij wel erg snel en hebben we geen hele goede foto kunnen maken, maar hij staat erop.

Van de campground uit zijn we eerst naar het Maligne Lake gegaan, omdat het alweer regende en het erg koud was buiten, hebben we hier wat foto's gemaakt en zijn toen weer naar beneden gegaan.

Verder naar de Mountain Robson. Aangekomen bij het visitor centre was hier niet heel veel te doen en je kon de berg ook niet een heel eins omhoog rijden of wandelen. Om echt aan de voet van de Robson te komen zou je 3 dagen moeten hiken. Helaas daar hebben wij hier geen tijd voor. En daarnaast was het weer nog niet alles.

Toen op zoek naar iets spectaculairs om te doen. Geen raften en kanoën, want het is veel te koud. Dan maar een quad huren en door de bossen crossen, echt iets voor ons. Aangekomen bij de verhuurder, had hij geen gids die mee kon en het feest ging dus niet door.

Terug naar het centrum van Valemount. Hier zouden we ergens op internet kunnen bij een coffee shop. Ohjee als dat maar niet zo een is als in Nederland. Gelukkig gewoon een echte koffie shop met wifi. We hebben weer een hoop foto's geplaatst (ook bij eerdere dagen), zodat jullie weer wat te kijken hebben.

Straks gaan we de bbq maar weer aanslingeren en nog wat marshmallows roosteren. En morgen gaan we richting Clearwater.

Groetjes Jorg en Ine

• 24 Juli 2011 - 12:13

Ome Jan:

Hallo Ine en Jorg

Ik heb alle foto's gezien kun je mij niet een kleine beer meebrengen
    als mascotje voor I.V.O.

Verder wens ik jullie nog een fijne en mooie vakantie.
    Tot snel

Groetjes Jan