25 juli 2011 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 25 juli 2011 - Reisverslag uit Whistler, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

25 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

26 Juli 2011 | Canada, Whistler

Na een korte nacht zijn we om 7 uur opgestaan. We hadden vandaag een lange dag voor de boeg. Ongeveer 450 km en dat door een bergachtig gebied. Een hele mooie tocht, zonnig weer, van Clearwater naar Kamloops, naar Cache Creek en vervolgens Lillooet. In Lillooet was het al aardig warm, hier hebben we wat gegeten.

Onderweg kwamen we door een gebied waar heel veel bos was afgebrand. Hier waren ze nog steeds bomen aan het opruimen, om zo de parasieten uit te roeien, de nieuwe bomen een kans te geven, maar bovenal te zorgen dat er geen nieuwe brand zou ontstaan. Wij denken dat we hier maar een houtzagerij beginnen. Immers in Nederland maken ze meubels van steigerplanken, waarom dan niet van verbrand hout.

De weg naar Whistler, highway 99, was een zeer bochtige weg, met 15% daling. Voor ons reed een buscamper (lees een touringcar omgebouwd tot camper) waar een personenauto achter hing. Jullie raden het al, het stonk behoorlijk naar verbrande remmen en er kwam erg veel blauwe rook vandaan. Gelukkig met onze camper ging alles goed en hebben we hier geen last van gehad.

Aangekomen in Whistler hebben we ons eerst op de camping ingecheckt. Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar het huis van de familie Geurts. We hebben het gevonden (denken we) zie de foto. Whistler is een groot skigebied en is bekend van de Olympische spelen. Wij als skiërs wilden hier boven natuurlijk even een kijkje gaan nemen. Het was inmiddels kwart voor 5, een ritje naar boven duurt ongeveer een half uur en de laatste rit zou om 5 uur gaan. Als we naar boven zouden gaan zouden we dus naar beneden moeten lopen. Daar hadden we geen behoefte aan en dus zijn we in Whistler wat rond gaan kijken.

Whistler lijkt erg veel op een Europees stadje, winkeltjes, terrasjes en toeristen. Bij een sjiek restaurant hebben we heerlijk onze buik vol gegeten. Morgen hebben we weer een lange dag voor de boeg. We gaan naar Vancouver Island , 220 km rijden en anderhalf uur op de ferry. Wie weet wat ons daar weer allemaal te wachten staat.

Groetjes vanuit Whistler Jorg en Ine.

• 26 Juli 2011 - 07:58

Rick:

Misschien een idee, handel in verbrand hout, dat kunnen we hier ook maken...

• 26 Juli 2011 - 12:12

Fam Stevens:

He Jorg en Ine,

het ziet er allemaal erg indrukwekkend uit! Wat een mooie reis. Geniet er nog even van, want zie dat jullie over 4 dagen weer in Velden zijn.

Davy en Jill
    Len

• 26 Juli 2011 - 17:33

Fam.Geeraets:

Hallo Camperlui,

Hebben die zwarte beren ook allemaal een naam gekregen?
    Dan weten jullie de volgende keer ook precies wie het zijn.ha ha
    De natuur is zo mooi. Daar kan nog lang nagenoten worden.
    Dacht dat ik Ine ook in de camper zag rijden, of was dat niet zo.
    In elk geval toch niet bij die steile bochtjes. Daar is Jorg heel goed in.
    Die kan een aanhanger op 5 cm secuur achter uit rijden. Bravo.
    Nog een paar gezellige daagjes en dan huiswaarts.

Groetjes uit Venlo