24 juli 2011 - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 24 juli 2011 - Reisverslag uit Clearwater, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

24 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

25 Juli 2011 | Canada, Clearwater

Vanmorgen na een douche, afscheid genomen van de camping eigenaar. Hij had dezelfde hobby als Jorg, sleutelen aan oldtimers en erin rondtouren. In een garage had hij 4 oude auto's staan, Chevy, 2 Ford 1930, een buick en zijn vrouw had een ford mustang convertible 1960. Hij was gisteren nog even langs geweest om wat te komen drinken en te vertellen. Erg gezellig.

Op weg naar Clearwater kwamen we nummer 12 tegen, jaja langs de weg zat wederom een zwarte beer. Aangekomen bij Blue River konden we een tocht maken van 1 uur over het water en allerlei wildlife checken. Dit leek ons wel wat al hebben we al beren genoeg gezien, maar toch. Misschien dat we dan nu eindelijk een moose zouden zien.

Tijdens het uurtje varen, op een safariboot, zijn we 4 zwarte beren tegengekomen en 1 ervan zwom naar de overkant, erg mooi om te zien. Daarnaast hebben we nog arenden gezien, ook machtige beesten als je ze ziet vliegen. Helaas geen moose, maar misschien komen we deze nog een andere keer tegen. Na een hotdog en pancakes zijn we doorgereden naar Clearwater.

Aangekomen in Clearwater, hebben we ons eerst op de camping ingecheckt en vervolgens zijn we boodschappen gaan doen. Hier is gelukkig ook het meeste op zondag open. Van de boodschappen zijn we Well's Gray provincial park ingegaan. dit ligt net achter onze camping. Nouja net, het is zo'n 70 km lang en begint pas 10 km van de camping af. Voor Canada zijn dat begrippen als "het ligt bij ons in de achtertuin".

In Well's gray park zijn we natuurlijk naar de watervallen gaan kijken. De Spahat Falls, onderaan het park, de Dawson Falls een waterval zo breed (91 m en 18 m diep) en de Helmcken Falls. Alhoewel de boeken zeggen dat de laatste de mooiste is, wij vonden de Dawson Falls het indrukwekkends. Van hieruit zijn we doorgereden over onverharde weg naar Ray's Farm, hier zouden we veel wildlife kunnen zien en ook de Moose. Uit de camper zijn we aan de wandel gegaan, al snel kwamen we bij het open stuk, waar de Farm op stond. Je kunt het je voorstellen als een krot en een totaal ingezakte schuur, de ouders lagen boven op de heuvel begraven en de rest was totaal uitgestorven. Een enkele eekhoorn, vogel en het meeste mosquito's bevolkte het gebied.

Wij dachten we lopen een rondje en dan zien we misschien nog wel andere dieren. We begonnen te wandelen en aangezien het weer vandaag goed was hadden we het al snel warm. We moesten blijven lopen en lopen, want anders werden we aangevallen door de mosquito's. Ondanks dat we ons ingesmeerd hadden met muggenmelk, bleven ze ons zelfs als we liepen steken. Na ongeveer een driekwartier lopen waren we het wel zo'n beetje moe, maarja het einde was nog niet in zicht. Tussen de struiken zag ik iets weg kruipen. Een slang, snel een foto maken en doorlopen.

Er stond nergens aangegeven hoeveel kilometer nog, maar we hadden het idee dat we in de richting van de camper liepen. Na een uur en een kwartier gelopen te hebben, zagen we eindelijk onze camper. Snel alle mosquito's van ons afslaan en in de camper. Na een colaatje en een afkoeling door de airco hadden we nog altijd overal jeuk. We zijn zo'n beetje helemaal bult.

Op naar de camping, nog zo'n 70km te gaan, kwamen we bijna niemand meer tegen, het was inmiddels ook al 8 uur geweest. Aangekomen op de camping (half 9) hebben we de was maar eens gedaan en ons gedoucht. Om half 11 zaten we pas aan de bbq en zometeen gaan we naar bed.

Morgen hebben we een lange dag voor de boeg, zo'n 450km en ons kennende van de laatste dagen komen er hier nog gemakkelijk 100 km bij.

Groetjes uit Clearwater Jorg en Ine

• 25 Juli 2011 - 10:36

Oma En Opa.:

We volgen jullie elke dag met jullie verslag. Beren en vele andere dieren zullen nu wel genoeg gezien hebben denken wij maar vinden dit toch wel interessant. Bovendien is het natuurschoon natuurlijk geweldig.Intussen nadert voor jullie de terugkomst en wensen jullie alvast bwel thuis

• 25 Juli 2011 - 10:49

Barbara:

De omgeving is volgens de foto's allemaal even mooi. Ik dacht effe dat ik een ooievaarsnest had gezien :) maar het was van de arend. Hier in NL is het ook herfstweer. Koud en vooral nat. Geniet nog van de dagen die jullie daar zijn en ik volg jullie vanzelf via internet. Groetjes Barbara

• 25 Juli 2011 - 19:21

Jos En Marion:

Hallo Ine en Jorg.

Leuk om jullie zo te volgen. Hele fijne vakantie nog.

• 25 Juli 2011 - 21:51

Dick En Marleen:

Dag Ine en Jorg, bij de Helmcken Falls zijn wij toen ook geweest en in Wells Gray park, sjooooeeen hè.

Jullie hebben wel erg veel beren gezien zeg. Vooral die zwemmende beer is vet!

Pas maar op dat je er geen nachtmerries van krijgt! En kijk maar uit dat er een beer bij jullie komt ontbijten, en zorg dan wel dat je honing hebt, dan kun je hem 'honing op de mond smeren'.

Groetjes van Marleen en Dick en de rode Shiba-beertjes.

• 25 Juli 2011 - 21:53

Dick En Marleen:

Als de triumph het niet meer doet,dan kun je er altijd nog een BBQ van maken!

groeten van Marleen, Dick, Kimi-san, Mika-san, Keiko-san.