21 juli 2011 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 21 juli 2011 - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

21 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

22 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Na een goede nachtrust zijn we op tijd opgestaan. Een ontbijtje en even afwassen en op naar David Thompson. Eerst van Banff naar Lake Louis en toen verder over de Icepeak Parkway. Dit zou een van de mooiste wegen van de wereld zijn en dwarrelt tussen de Rocky Mountains door. Helaas voor het eerste gedeelte hadden wij natuurlijk weer regen. Aangekomen bij de Mistaya Canyon zijn we even uitgestapt om te gaan kijken. De lucht klaarde langzaam aan op. Bij de Mistaya Canyon had het water de rotsen volledig uitgesleten (zie foto).

Tussen de Rocky’s door omhoog kijkend naar de gletsjers, wat een mooi uitzicht. Oh een zwarte vlek aan de kant van de weg. Het leek op een wild dier en ja hoor een zwarte beer. Hij stond zo’n 2 meter van de highway af en stond te grazen als een koe. Van highway 93 over op highway 11, in oostelijke richting, zat er wederom een beer langs de weg. Deze zat ook zo’n 2 meter van de kant te grazen. Wij dachten toch echt dat het bessen en vleeseters waren, maar blijkbaar ook gras.

Vervolgens zijn we doorgereden naar David Thompson alwaar ook onze camping lag. Tussen de Rocky Mountains door en langs de North Saskatchewan River op. Een heel mooie omgeving met bergen te vergelijken als in Zwitserland en meren zo groen blauw, dat het niet echt lijkt.

Op de camping aangekomen, inmiddels pas half 2, hebben we even een uurtje rust genomen. Hier in de omgeving hadden we al vernomen is erg weinig te doen en hier zullen we nog twee nachten blijven ook. Dit is voor ons dus nog niet zeker.

Na de rustpauze zijn we op zoek gegaan naar houtskool. Na 70 km oostwaarts gereden te hebben, kwamen we het eerste winkeltje tegen, waar gelukkig houtskool verkocht werd. Onderweg terug kwamen we nog een jap tegen die ons nog firewood verkocht. Dit was gelukkig wel goedkoper dan op de camping (haha).

Na een lekkere bbq en een halve zak marshmallows opgegeten te hebben, zitten we nog een wijntje te drinken en ons te beraden over wat we morgen doen. Ons hout is inmiddels op en het sprokkel hout is al door de buren gejat.

Straks lekker slapen en morgen …….

Groetjes uit the middle of nowhere Jorg en Ine.

• 22 Juli 2011 - 04:13

Rick:

Ik kan wel hout opsturen met dhl. Gr
    Rick

• 22 Juli 2011 - 04:32

Cor En Annie:

Heb nog wel wat liggen voor €10 de kruiwagen,kunnen we vanavond de vakantie met inzegenen.

• 22 Juli 2011 - 09:07

Ankie En Bart:

Van wat ik zo allemaal lees zien jullie in iedergeval veel natuur.
    Qua weer is het volgens mij een beetje hetzelfde als bij ons voor deze week.
    Terwijl er in Amerika (washington/chicago) een hittegolf zijn slachtoffers aan het eisen is.
    Waar gaat het toch met het weer heen.
    Geniet van jullie vakantie en dat jullie nog veel beren mogen zien.

Gr ankie

• 22 Juli 2011 - 12:04

Bart,Linda,Astrid,?:

Eindelijk bouwvak Dick en ik gaan zo een paar biertjes drinken en daarna kleedzweven op de Stierenfuif. Gr. Bart

• 22 Juli 2011 - 14:45

Fam Geeraets:

Hallo Canadareizigers,
    Na het zien van de foto,s en jullie verslag kreeg ik gisteren erg zin
    in zo'n mooie reis. Heb ik op DVD een opgenomen programma van
    WDR gezien van Wunder der Erde. Laat dat nu net een documentaire
    zijn uit Canada met zwarte beren en zalmen. Dezelfde prachtige natuur.
    Heb er ook heerlijk van genoten.
    Dus geniet de laatste week nog maar van de avonturen.

Groetjes uit Venlo

• 23 Juli 2011 - 20:37

Dick En Marleen:

Ha Jorg en Ine, ik heb hier nog wel een paar steigerplanken liggen van de Fa. Homberen, maar ik weet niet of ze nog wel zo goed branden. Of anders koop je ergens een handzaag, en dan maak je van de picknick tafel die je op elke camping tegenkomt gewoon firewood! Korter bij zul je het hout niet vinden, en dan weet Jorg ook na de vakantie nog wat je met een handzaag moet doen.

Sjiek man die foto's!

Groeten van Dick en Marleen en de Shibaaantjes