20 juli 2011 - Reisverslag uit Banff, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 20 juli 2011 - Reisverslag uit Banff, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

20 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

21 Juli 2011 | Canada, Banff

Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen na een koude avond van gisteren. Omdat we geen stroom hadden, hebben we de motor laten lopen om de camper een beetje op temperatuur te laten komen. Buiten was het best mooi weer (wel koud), dus zijn we richting de gondel gereden. De gondel, ongeveer zoals in Oostenrijk alleen hier moesten de schuitjes op het station met de hand naar de instapplaats worden gebracht (werkverschaffing), bracht ons naar Sulphur Mountain. We hebben even geteld 4 personen per gondel, 3 in 1 minuut is 720 mensen per uur, keer 30 dollar is 21.000 dollar in een uur. Hebben we het maar even niet over hoeveel het per dag zal zijn, maar deze lift brengt zijn geld op.

Boven op de berg hebben we een wandeltocht gemaakt naar het hoogste punt, over allerlei plateaus met trappen. Skiën kun je hier niet, ondanks de gondel. Opeens viel er sneeuw uit de lucht, zo koud was het hier dus. Boven andere bergen zagen we erg grijze wolken aankomen en dus zijn we maar snel naar beneden gegaan. Van de gondel zijn we naar het skigebied gegaan, dit moeten we hier toch even gezien hebben. Boven aangekomen hebben we de pistes bekeken, niet heel speciaal, maar wel aardig voor een dag. Helaas geen sneeuw meer. We hebben er een korte wandeling gemaakt, even langs de pistes af. Tijdens deze wandeling zijn we elk’s / wapiti’s tegen gekomen, een hele groep. Op de parkeerplaats stonden twee grote geiten met twee jongen. En denk dan niet aan de geiten bij mensen in Nederland in de achtertuin, nee echte berggeiten (zie foto).

Vanuit hier zijn we naar Lake Minnewanka gereden. Tijdens deze tocht jawel hoor, daar hebben we ze weer gezien, de zwarte beren. Onder in de wei (tussen twee bossen in) stak moeder beer, met 1,2, nee zelfs 3 cubs door het weiland. We hebben snel wat foto’s gemaakt, maar wel afstand bewaard, want moeder keek af en toe benauwd omhoog. Verder doorgereden hebben we een wandeling gemaakt om Johnson lake. Een tocht van een uur, met veel natuur, helaas waren sommige stukken afgesloten om de dieren te beschermen.

Hierna zijn we naar Banff gegaan om een hapje te eten. Bij Giorgio’s hebben we gegeten en even gevraagd of we hier de batterij van het fototoestel konden opladen. Ja heel belangrijk, want we wilden natuurlijk nog even een avond tourtocht maken. Na het eten zijn we nog een keer naar highway 1a gereden, omdat hier toch echt een beer moest zitten. Helaas weer niet gespot, maar wel 3 rendieren. Eentje stak net voor onze geparkeerde auto over.
Nu zitten we in onze camper ons voor te bereiden op morgen. We gaan naar Davod Thompson zo’n 180 km rijden. We zullen over de Icefields Parkway rijden, wat een van ’s werelds mooiste wegen is.

Groetjes vanuit het prachtige Canada Jorg en Ine.

• 21 Juli 2011 - 20:05

Ellie En Martin:

Brrrrrrrrrrrr..........., koud?
    Hebben jullie in die super de luxe camper dan géén verwarming? Of zelfs geen houtkachel?
    Julie hadden een dezer dagen een aantal kubieke meters brandhout gekocht, of heb ik het verkeerd begrepen?

Mam en pap Lomm

• 21 Juli 2011 - 20:10

Rick:

Ha jorg en ine, ik volg jullie op de voet, krijg jullie berichtjes en fotos gelijk op de telefoon, erg mooi daar, echt oostenrijk, maar dan uitvergroot, veel plezier, nog. Gr. Rick

• 23 Juli 2011 - 20:23

Dick En Marleen:

Dag Jorg en Ine, super vet zèg dat jullie die beer met jongen gezien hebben! Maar pas wel op met die Gray Jay hoor, die wil nog wel eens Homberen aanvallen, heb je die snaval gezien?

groetjes van Dick en Marleen en de Red Shiba's