19 juli 2011 - Reisverslag uit Banff, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 19 juli 2011 - Reisverslag uit Banff, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

19 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

21 Juli 2011 | Canada, Banff

Vanochtend hadden we ons gewoon verslapen, het was al 7 uur, hahaha. Na ontbeten te hebben zijn we aan onze tocht begonnen van Revelstoke, naar Golden, naar Lake Louise en als eindbestemming Banff. Tijdens onze trip zouden we verschillende Nationale parken tegenkomen vandaag, Mount Revelstoke National Park, Glacier National Park (deze twee hebben we gisteren bezocht), Yoho National park en Banff National Park.

Toen we bijna door Glacier National Park door waren stond er langs de weg dat we de tijd moesten verzetten, een uur vooruit, dus deze dag was een uurtje korter. We zijn door Golden gereden, want het regende inmiddels en we waren de afslag al voorbij voor we er erg in hadden. Een afslag verder was de mogelijkheid om naar een wolvencentrum te gaan. Hier hebben we 4 wolven gezien en 2 jongen. Helaas zaten deze wolven, in volgens ons te kleine kooien en deden niets. Ook de begeleider deed er niets mee en gaf alleen wat uitleg.

Aangekomen in Yoho National Park hebben we de Takkakaw waterval bezocht. Een steile weg omhoog, waar geen aanhangers omhoog mochten en campers groter dan 27 feet (dus net geen 9 meter) ook niet. Op een bord stond aangegeven: recht omhoog, bij de eerste bocht doorrijden en in de achteruit verder omhoog tot de volgende bocht en hier kon je dan recht door verder rijden. Gelukkig met onze kleine camper ben ik gewoon naar boven gereden en in de scherpste bocht een keer terug gezet (er was toch geen verkeer). De waterval was erg mooi en super veel kabaal.

Vanuit hier zijn we verder gereden naar Lake Louise in Banff National Park, hier hebben we even gegeten. Dit plaatsje is puur en alleen op toerisme gericht. Het ligt op een T-splitsing van snelweg 1 en 93. Vervolgens zijn we doorgereden naar Banff, waar ook een camping voor ons gereserveerd was. Wij hebben natuurlijk niet voor highway 1 gekozen, maar voor de 1A, dit is een parallelweg. Op deze weg zouden meer dieren te zien zijn en misschien werden we dan vandaag eindelijk weer eens beloond met wat leuks.

Na een km of 25 stonden er allemaal auto’s langs de weg. Wij zijn snel gestopt en hebben hier twee Mule Deer’s (muildieren) gezien. We stonden er ongeveer 10 meter vandaan. Op deze plaats vertelde men dat ze net een zwarte beer hadden gezien. Ok het was de kant op die wij moesten, dus weer op zoektocht. Onze rijbaan ging rechts van de berg en de tegemoetkomers gingen links van de berg. Net hiervoor stond een bord met 30 voor 5km lang en daaronder een bord met een beer. Dus wij netjes 30 rijden en rondneuzen. De wegen kwamen weer bij elkaar maar wij hadden geen beer gezien. Snel nog een keer draaien en de andere weg bekijken. Weer niets, en de route die we voor de tweede keer reden ook niets. Helaas, op naar Banff.

In Banff hebben we even rondgereden, een leuk plaatsje met veel winkeltjes en restaurantjes. De camping waar we zijn aangekomen is een super grote camping met 400 plaatsen (voor hier is dat echt huge). We hebben ingecheckt en het begint super hard te onweren, regenen en hagelen. Dat hebben wij weer. Nadat de bui afgelopen is zijn we nog even wat gaan touren en boodschappen gaan doen. Op de terug weg komen we wederom geparkeerde auto’s langs de weg tegen. We stoppen en hier staan 2 jonge elk’s (wapiti’s, rendieren). De moeder is al een heel stuk naar beneden en die krijgen we niet op de foto. Als we bijna op de camping zijn, komen we nog 2 hertjes tegen.

Op de camping aangekomen, helaas weer geen stroom. En nu is het ook nog koud in de camper, hmmpf. Morgen hebben we weer een dagje hier in de omgeving van Banff en jullie raden het al, wij gaan proberen de beren en andere dieren te spotten.

Groetjes Jorg en Ine.

• 21 Juli 2011 - 20:59

Rick:

Hebben muildieren een gewei ?? Wel handig als kapstok. Trouwens wat ik nog wilde zeggen, mooie bruidssuite op die foto van de eerste dagen, ha ha. Hebben ze daar wel betere friet, of staken de schillers nog steeds, ha ha. Gr. Rick

• 22 Juli 2011 - 03:27

Ine:

In het Engels heten de muildieren hier Mule deer, maar las net dat het eigenlijk muildierherten zijn. De mannetjes daarvan dragen inderdaad geweien.

• 23 Juli 2011 - 20:15

Dick En Marleen:

Dag Jorg en Ine, hebben jullie een foto van die Mule Deer's? Ben wel beniewd!

groetjes Dick en Marleen en de Shiberianen