18 juli 2011 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 18 juli 2011 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

18 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

19 Juli 2011 | Canada, Revelstoke

Na een welverdiende nachtrust, waren we vanochtend en ik zeg nog gokje, half 7 weer wakker. Bij de office van de camping zijn we pancakes gaan eten, deze waren heel machtig en aardig droog, het leken meer eierkoeken. We wilden nog wat op onze site zetten, maar helaas. Door het weer van gisteren was de stroom en de Wi-fi uitgevallen, de stroom was gemaakt alleen het internet nog niet.

Op naar Skunk Cabbage Trail, stinkdier wandelroute, om beren te spotten. Aangekomen hier troffen we een stel uit Nunen en ja hoor zij kenden enkele leden van de Nunentaler schurzenjager (van de bruiloft). Met hen zijn we samen de wandelroute van 3km gaan lopen, omdat het verstandiger is met 4 personen te zijn als er beren kunnen zijn. Helaas geen hombeer gespot.

Rijdend naar Glacier National Park en kijkend in de berm roept Jorg, daar zit er een. Langs het spoor zo’n 20 meter van de snelweg. Helaas geen foto kunnen maken, want er was geen plaats om te stoppen en we vlogen er met 100 km per uur voorbij. Aangekomen in Glacier National park zijn we weer een wandelroute gaan lopen. Een route van circa 4 km, 2 stijl omhoog en 2 dezelfde weg terug. Ja daar staat een beer, of nee het is toch een boom (zie foto). Hierna zijn we nog even naar het visitor centre gereden om vervolgens in het Railway museum in Revelstoke te gaan kijken. Super oude treinen, met allerlei informatie en bouwkundige zaken over de aanleg van het spoor.

Na een hapje te hebben gegeten, zijn we Mount Revelstoke maar eens opgereden. Hier zouden we na de wegversperring met ongeveer 1 km lopen sneeuw tegen komen. Of hadden we dit niet goed verstaan en stond de wegversperring voor wegwerkzaamheden. Na driekwartier lopen kwamen we een bulldozer en wals tegen, maar nog altijd geen sneeuw. Nog even het hoekje om, maar ook hier geen sneeuw. Omdat we inmiddels opgegeten werden door de muggen en al zo’n 15 km gelopen hadden vandaag, hebben we ons maar gedraaid om de laatste 4 km naar beneden nog af te leggen. Aangekomen in de camper begon het te onweren. We zijn naar beneden gereden en weer naar de camping gegaan.

Morgen gaan we naar Banff, dat is zo’n 300km rijden en we willen natuurlijk nog van alles zien.

Groetjes en tot snel, Jorg en Ine

• 20 Juli 2011 - 09:11

Martin:

Hoi reizigers,

Heb iets op google gezien, Kijk eens op www.canadaonline.nl/beren-tofino.htm

Groet, pap Lomm