17 juli 2011 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 17 juli 2011 - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

17 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

19 Juli 2011 | Canada, Revelstoke

Na een lange nacht zijn we vanochtend weer opgestaan, vol verwachting van ons volgende avontuur. Omdat we ruige paden en beren spotten een uitdaging vinden, hebben we voor vandaag toch maar de gedeeltelijk verharde en gedeeltelijk onverharde weg gekozen. Onze tour zou vandaag zo’n 180 km lang zijn (waarvan 80 onverhard). Na een ontbijtje zijn we maar eens op weg gegaan.

Onderweg kwamen we de Duncan Dam tegen, het tegen houden van het water heeft ervoor gezorgd dat er een meer is ontstaan van 45 km lang. Bij de dam zelf is het schitterend om te zien en heel veel herrie. Hierna zijn we doorgereden naar Meadow Creek, waar we onze tank maar even vol hebben gegooid. (de camper rijdt trouwens 1 : 6, is wat anders dan vorig jaar).

Direct na Meadow Creek begint het te hobbelen en te hobbelen en zo 80 km lang. Super mooie rit, fantastisch om te zien. Tussen de bergen en langs de waterkant. Heel af en toe aan het begin en het eind nog iets bewoonds en verder echt in the middle of nowhere.

Aangekomen bij Galena bay hebben we de gratis ferry (lees veerpont voor 30 personen auto’s) naar Shelter Bay genomen. Een tochtje over het water van 20 minuten. Aangekomen aan de andere kant van Upper Arrow Lake, hier zouden veel beren zitten, zijn we door gereden. Net na de ferry zagen we een bord links van de weg wildernes watch. Helaas we konden niet meteen omdraaien, maar na 10 km zijn we toch gekeerd. Na het zoeken tussen de bergen, struiken, bomen en water en ongeveer 40 km extra afgelegd te hebben zijn we met onverrichte zaken toch maar naar de eindplaats gereden.

Teleurgesteld aangekomen op de camping, hebben we onze plaats bezocht en zijn we in Revelstoke een hapje gaan eten. Een pizza Hawaï (super lekker hier kan ormix en sphinx wat van leren) en een steak met scampi’s, natuurlijk veel te veel, maar lekker.

Terug op de camping zijn we wat gaan wassen en het onweer begon op te spelen. Jorg kwam eens een kijkje nemen en met dat hij er was begon het te hagelen en niet te zuinig (stenen zo groot als dikke erwten / wille bonen). “Chips, het dakraam staat nog open”. Rennend naar de camper werden de stenen zo groot als dikke knikkers, de doorsnede was zeker anderhalve centimeter. Na de hagel hebben we nog een kleine wandeling over de camping gemaakt en nu zitten we met een biertje in onze camper.

Morgen zijn we nog een dagje in de omgeving van Revelstoke en van onze Nederlandse buren hebben we gehoord waar we naar toe moeten voor de beren. De Skunk carbage Trail in Mount Revelstoke national park en de wandeltochten in Glacier National Park.

Bedankt voor alle leuke reacties en wij zullen snel nog wat extra foto’s op de site zetten.

Groetjes Jorg en Ine.

• 19 Juli 2011 - 10:40

Stephanie:

Hé Ine en Jorg,

Wat een mooie verslagen en foto's hebben jullie toch elke dag weer! Maar goed dat jullie zorgen voor veel leesvoer tijdens mijn vakantie met dit vieze weer! ;-)
    Geniet er maar lekker van daar in Canada!

Groetjes Stephanie