16 juli 2011 - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 16 juli 2011 - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

16 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

17 Juli 2011 | Canada, Kaslo

Vanochtend (wederom half 7) hebben we ons nog een keer omgedraaid in bed. Om een uur of 8 zijn we opgestaan. Een douche, een groet aan onze Nederlandse buren (zij lopen 1 dag op ons voor), een aangezien de afstand en de reactie van onze buren, leek ons dit niet zo’n goed plan. We hebben toen maar gevraagd aan de campground beheerder of we hier ook beren konden zien.

On the hill behind there is a mother bear with two cubs. Bij de uitgang van de camping rechts en dan de eerste links de berg op. Ok dat leek ons een goed plan. Aangekomen bij de eerste weg links was het een grindpad, er was nog zo gezegd geen onverharde wegen te rijden. Maar ons kennende wilden we natuurlijk even met de camper een Nissan Patrol avontuurtje tegemoet gaan.

Rijdend omhoog, 1km, 2km, geen mens te bekennen, 3 km, 4 km, geen dier te zien, 5km “ja Jorg stop”. Tussen het hoge struikgewas een jonge beer zwarte kop, bruine neus en de oren gespitst. Snel wat foto’s maken want hij liep richting een boom. Achter de boom zien jullie de beer staan op de foto. Helaas kwam hij niet meer tevoorschijn en ook moeder beer hebben we niet gezien.

Vol verwachting zijn we verder de berg opgereden, na 7 km kregen we aan de ene kant een diepe afgrond en aan de andere kant berg. Over een smal pad, dikke stenen, bruggetjes zijn we door getrokken totdat we er 15 km op hadden zitten. Nu werd het toch tijd voor een 4x4, maar helaas die hebben we niet. Draaiend op een smal paadje en boven de afgrond zijn we weer naar beneden gereden. In de hoop dat we de beren nog zouden zien, helaas.

Van ons avontuur zijn we richting Kaslo gegaan. Een leuk plaatsje, lekker wat gegeten, wat boodschappen gedaan en op de S.S. Moyie geweest. De S.S. Moyie is de oudste van de 5 overgebleven raderboten en in 1898 gebouwd. Een prachtige boot, met een rondtocht op papier in het Nederlands. De boot had een mannenrookkamer, maar ook een damessuite. Er was duidelijk verschil tussen luxe en minder luxe kajuiten. Er zouden 400 personen op kunnen, maar waar die allemaal moesten verblijven weten we niet.

Terug op de camping aangekomen, hebben we in het zonnetje een lekker biertje gedronken, een wandeling gemaakt en de bbq weer aangestoken. Onze nieuwe buren kwamen even kennismaken, ze zijn hier voor 2 weken en dit is hun eerste nacht. Ze zijn erg luidruchtig volgens hen zelf en we moeten maar een biertje mee komen drinken. Net als ze zich allemaal aan het settelen zijn, begint het hard te waaien (voor hier geldt storm op komst). Ze vluchten naar binnen en wij maken nog een paar marshmallows. Het wordt toch serieus en ook wij gaan naar binnen. Na een paar flitsen zitten we echt in the middle of nowhere. We hebben al twee dagen geen telefonisch bereik en nu is internet en de stroom ook al uitgevallen.

Morgen staat ons de reis te wachten naar Revelstoke, nemen we de ruige route of toch maar de highway???

Groetjes Jorg en Ine.

PS. Keiko is hier aangekomen, we hebben haar maar even op de foto gezet.

• 17 Juli 2011 - 17:36

Fam Geeraets:

Hallo Ine en Jorg,

Heb hele week geen post kunnen ontvangen. Steeds met foutmeldingen.
    Nu komen er ineens heel veel emails binnen. En diverse berichten van jullie.
    Wat zijn jullie weer een mooie reis aan het maken. Heb alle verslagen
    gelezen en foto's bekeken .Prachtige natuur en dieren, die zicht achter een
    boom verstoppen. Heerlijk ontspannen in camper of caravan.Beter als het
    fijnste hotel. Geniet er nog maar lekker van.

Groetjes uit Venlo

• 17 Juli 2011 - 19:01

Lisette En John:

Sterk nummer de vogeltjesdans geweldig! Wij vonden het top en ik was verbaasd dat dick en ik zo mundig sterk zijn.

En hebben jullie de canadese big five al gezien?
    black beer [ja geen typefout] eeeuhh walvissen, orca, wapiti en Moose.

Enne heeft de 30 foot camper ennen trekhaak? Dan breng je alle oldtimers die zomaar langs de weg staan gewoon stiekem mee.

Over het weer in Velden ga ik het niet hebben [8 dagen regen en max 20 graden] ideaal bouwweer!

Gr

Lisette en John

• 17 Juli 2011 - 20:31

Oma En Opa:

Als wij dat smalle berpad zien lijkt het toch wel link om daarop te gaan keren met een camper van 6 meter. Was je niet een beetje angstig Ine? Niet natuurlijk want jij vertrouwt op Jorg.

• 18 Juli 2011 - 17:45

Eliza:

Haa Ine en Jorg!

Wat leuk dat jullie zoveel berichtjes plaatsen, zo leer ik ook nog eens iets over Canada en kan ik volgen wat jullie allemaal beleven.
    Maar wat ziet het er onwijs tof en mooi uit zeg!

Ik hoop dat jullie veel van de slimme beren leren en nog een aantal prachtige avonturen meemaken daar. Geniet ervan!

Liefs, Eliza