15 juli 2011 - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 15 juli 2011 - Reisverslag uit Kaslo, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

15 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

16 Juli 2011 | Canada, Kaslo

Vanochtend waren we wederom vroeg wakker, het was half zeven. Omdat we een lange trip voor de boeg hadden (450km), zijn we maar meteen opgestaan. Wassen, ontbijten, alles afkoppelen en nog even naar de office rijden om op Wi-fi te kunnen en het stukje van gisteren te plaatsen. De familie hert passeerde ons nog even en toen zijn we weggereden.
Van Princeton zijn we naar Keremeos gereden, dit is een dorpje gebaseerd op fruitteelt. In deze regio zouden de beste wijnen van Canada worden geproduceerd, dus op naar een wijnboer. We hebben de wijnroute gevolgd en enkele wijntjes geproefd. Olaf ze kunnen niet tippen aan de bestelde wijnen. Toch hebben we twee flessen gekocht, immers we moeten toch van het echte Canadese leven proeven. In het dorpje was een oerhollands winkeltje, drop, hagelslag, kaas, klompen, delfts blauwe tegeltjes en zelfs bolletje beschuit.
Van Keremeos zijn we doorgereden naar Greenwood. Een dorpje met de bouwstijl van 1900, met saloons een echt cowboy stadje. Hier leefden volgens ons de gevluchte Hell’s Angel’s. Na een frietje niet om over naar huis te schrijven, maar we doen het toch (zie foto) zijn we doorgereden naar Castlegar. In Castlegar hebben we naar het CPR treinstation gekeken dat door de Doukhobors uit Rusland is gebouwd.
Vanuit Castlegar zijn we door Nelson “Queen City” langs de Kootenay lake naar Kaslo gereden. We dachten dat we toen ongeveer op de camping zouden zijn, echter we mochten nog 15km verder richting de middle of nowhere. Een bochtige weg, langs de bergrand en het meer. Er kwamen ons geen auto’s tegemoet en er reden er ook geen voor of achter ons. Ohjee bij welke chinezen komen we nu weer terecht, dat hebben wij weer.
Aangekomen bij de camping (geen chinezen) kregen we een plaats met prachtig uitzicht op Kootenay Lake. Hier gaan we twee nachten verblijven. De campingbeheerder is een gezellige man, heel gastvrij. Een kampvuur maakt het echte kamperen in Canada af. Wie kan er nu beter een vuurtje maken dan wij, juist ja Cor. Cor je kunt hier miljonair worden, want voor een kruiwagen vol gekluifd hout, betaal je 10 dollar (9 euro).
Morgen gaan we naar Ainsworth Hot springs (soort thermaalbad) en nog even in het dorpje Kaslo kijken.
Groetjes uit Schroeders Creek Resort Jorg en Ine.
PS. Bedankt voor de reisverslagen, hier in de buurt moeten dus beren te spotten zijn, ideetje voor morgen.

• 16 Juli 2011 - 07:14

Bart En Ankie:

He beste vakantiegangers,

Zijn jullie nog geen gevluchte 'nederlanders' tegen gekomen, aangezien ze wel een winkeltje hadden met nederlandse lekkernijen. Jullie hebben een machtig mooi uitzicht geniet ervan en let op de muskieten die zullen er ook wel voldoende zitten.

Liefs Bart en Ankie

• 16 Juli 2011 - 09:59

Rianne Reinders:

Heej ine en jorg,

Ik heb tot nu toe jullie mooie reisverslagen allemaal gelezen.
    Waaruit ik heb begrepen dat jullie goed zijn aangekomen en een zeer mooie luxe camper hebben.
    Veel mooie en leuke dingen hebben gezien en mee gemaakt hebben.
    Verder zou ik zeggen geniet lekker verder met zijn tween.
    Dan kan ik blijven lezen en fotos blijven kijken.

Tot snel

Groet rianne

• 16 Juli 2011 - 10:37

Tante An En Ome Lei:

hoi tortelduifjes
    wat een gave camper zeg daar kunnen jullie het wel in volhouden.
    we volgen jullie reis verslagook leuke fotos
    we wensen jullie nog een fijne reis
    groetjes van ons uit Velden

• 16 Juli 2011 - 20:12

Dick En Marleen:

Wel een erg ''niet om naar huis te schrijven' frietje zeg! En Jorg krijgt 1 pilsje als avondeten? Zakgeld is zeker op. Zal wel 'canadian beer' zijn. Hier 3! duitse warsteiner met Bart als voorgerecht gehad.

Wel een flink stuk gereden vandaag zeg! Morgen lekker relaxen in de hot springs, ziet er goed uit op hun site!

groeten van Dick en Marleen en de Kimi's.

• 17 Juli 2011 - 08:22

Monique:

Lieve kleine gekke pruus :P
    En bevalt de vakantie?
    Van Oma moet ik zeggen we missen je heel erg.:P
    Op kamp was het ook leuk.
    Nog 13 uur en 40 min. dan zijn wij jarig!:P
    En morgen gaan wij naar papa toe:D
    En heb je al beren gevangen?
    Ik hoop dat jullie het nog verder leuk krijgen.

xxxxMonique

p.s waag het niet om de souveniers te vergeten:D:P

• 17 Juli 2011 - 09:04

Bianca:

Jorg en Ine,
    Komen jullie morgen ook vlaai eten?
    Ik had graag een babybeer als verjaardag cadeau.
    En hebben jullie Justin Bieber al gezien?:)
    Ik heb gelezen dat jullie goed zijn aan gekomen.
    En vergeet niet Miley Cyrus de had tekenning te vragen....:$
    Het kamp was ook heel leuk.
    xxxxxxxJullie al te lieve Bianca(L)
    p.s.We zijn bijna jarig

• 17 Juli 2011 - 19:48

Ellie En Martin:

Zo jorg was er geen vd Hombergh groene kriuwagen? of is deze rood omdat die dan beter opvalt en weer teruggezet wordt?
    Trouwens die oldtimer, wat moet die kosten en kun je die in je binnenzak meenemen naar Nederland. Zo niet zorg dan voor een tekhaak aan de camper en sleepshute voor het vliegtuig. Ga hem dan zelf we op schiphol halen.

Mam en pap