14 juli 2011 - Reisverslag uit Princeton, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 14 juli 2011 - Reisverslag uit Princeton, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

14 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

15 Juli 2011 | Canada, Princeton

Na een goede nachtrust werden we om half 7 vanochtend weer wakker. Een douche in het chinese badhuis, ontbeten, spullen gepakt en de camper afgekoppeld in de regen. Op naar Princeton, zo’n 175 km rijden. Onderweg eerst door Hope heen, bekend van de goudgravers en een filmlocatie. First Blood met Sylvester Stallone is hier opgenomen. Een klein stukje verder kwamen we aan bij de Othello en Quitette tunnels. De weg hiernaartoe zou bergafwaarts gaan, maar wij zijn er gekomen via een weg bergopwaarts (ergens zal er wel een foutje zijn gemaakt, maar op een andere manier kon je er niet komen). Tussen de bergen en onder de tunnels door was er een heuse raftbaan, een lawaai van jewelste.

Na de tunnels zijn we doorgereden richting Manning Provincial Park. De kans was dat we elanden, herten maar ook zwarte beren tegen zouden komen. We zijn naar Cascade lookout gereden. Een weggetje net als de bergpas van Steinplatte in Waidring. Onderweg kwamen we de eerste enige echte “bambi” tegen. Snel wat foto’s maken en heel voorzichtig verder rijden. Bij het uitkijkpunt aangekomen, waren daar buren van ons. Twee oudere stellen uit Viersen. Zij werden omringd door Squirrels en Squirelly’s. Wederom een hoop foto’s gemaakt en ze kwamen ook op ons af (volgens ons worden ze hier met regelmaat gevoerd). De squirrels zijn de grotere eekhoorns en de squirelly’s zijn zo groot als een muis.
Op naar de top van de berg komen we een wegversperring tegen. Na een paar foto’s van ons in de sneeuw en een praatje met andere mensen, zijn we een wandeling gaan maken. Al snel bedachten we ons dat het niet zo verstandig was om hier even met z’n tweeën het bos in te lopen met kans op zwarte beren. Toch maar de grote weggepakt en achter andere mensen aangelopen.

Terug bij de camper spraken we andere mensen met precies dezelfde camper. Zij vroegen ons hoe wij het bed opmaakten. De slimmeriken hadden niet goed opgelet bij de uitleg en 1 persoon lag in een gat tussen twee kussens in. Terug naar beneden en op zoek naar een restaurantje voor een soepje. Bij het restaurant aangekomen waren er weer squirrels, maar deze waren wel heel erg tam. Ik ben op mijn hurken gaan zitten bij een groepje beestjes en er werd aan mijn hand gesnuffeld en zelfs geknabbeld. Hoe mooi is dit. Na de uiensoep en de champignonsoep zijn we door gereden naar Princeton.

Princeton een dorpje met vele veeboerderijen en waar vroeger gehandeld werd in pelzen. Op de camping aangekomen hebben we snel ingecheckt en onze plaats even bewonderd. Onderweg kwamen we een hert tegen, wederom foto’s gemaakt en uit de struiken kwam een echte jonge bambi gehuppeld. Onze plaats ligt een beetje hogerop en langs jawel een mega caravan van 12 meter. Daar zijn we echt stakkers tegen met ons campertje van 6 meter.

Na nog even wat boodschappen gedaan te hebben, hebben we de bbq weer aangestoken. Vandaag stond op het menu, stokbrood, marshmallows, kip souvlaki, zalm en lamsrack (hmm lekker). Zometeen gaan we nog even genieten van het uitzicht en op tijd naar bed, voor de lange rit van morgen. Misschien zien we morgenvroeg nog beren of andere wilde dieren.

Groetjes Jorg en Ine.

Ps. De muggen steken hier inderdaad, maar de bulten blijven redelijk klein. We hebben nog geen Erdinger bier gespot. En we dachten toch echt dat we Keiko in Vancouver zagen lopen. In ieder geval ze leek er precies op, maar had alleen een ander baasje bij zich (het fototoestel was niet snel genoeg).

• 15 Juli 2011 - 16:53

Bart En Ankie:

Ik moet echt zeggen dat de omgeving erg mooi is. Hier is het vandaag ook een goede dag geweest van zo'n 20/22 graden. Hopen dat er meer volgen en minder zoals die van gisteren.
    Geniet ervan en wij vinden het erg leuk om de foto's te bewonderen en de verhalen te lezen.

Groetjes x ankie en bart

• 15 Juli 2011 - 17:25

Dick En Marleen:

Hier ook wat wilde dieren gespot! Een groep van wel 20 stuks erdingberen is door onze woning gestormd. wel vreemd dat ze allemaal de koelkast in doken!

Die bush-bush aap bij Ine in de sneeuw is wel erg tam zeg, kan zelfs pootje geven! Toch oppassen met zo'n beest hoor Ine! Voor je het weet zit ie bij je aan tafel mee te eten!

Nog geen kanotocht gemaakt? Doen hoor!
    Of met een ranger een wandeling maken, dan krijg je allerlei uitleg.

groetjes van Dick en Marleen en de shibanietjes.

• 15 Juli 2011 - 18:48

Ellie En Martin:

Nou nou zeg, nu al klagen over jullie camper. En hij was zo nieuw en groot genoeg voor twee personen.
    Mooi foto's. En nu nog de beren. Of moeten jullie daarvoor misschien vroeger opstaan. Dat doen jullie toch al.
    Veel plezier daar in Mapple Leaf land.

Mam en pap Lomm

• 15 Juli 2011 - 19:50

Wim:

Heej Jorg en Ine. Op vrijdagavond even naar jullie site gegoogled. Het feest is alweer een week geleden. Was perfect.
    Ben wel jaloers op jullie Canada reis. Lijkt mij overweldigend mooi. Zet ik gewoon op mijn verlanglijstje. Ga dit jaar zelf voor Italie doen. Wat overigens helemaal geen straf is.

Meld nog wel een keer. Enjoy.

Wim