13 juli 2011 - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 13 juli 2011 - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

13 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

14 Juli 2011 | Canada, Harrison Hot Springs

De eerste nacht in Canada was wat apart. Rond een uur of elf naar bed, maar toch om half 5 alweer wakker. En dat na twee dagen 24 uur wakker in 5 dagen tijd. Aangekomen bij het ontbijt was er geen plaats voor ons, we moesten een half uur later maar eens terug komen. Jorg keek even snel op de borden en zei, we gaan wel ergens anders ontbijten (subway).

Koffers gepakt, uitgecheckt en een taxi besteld, zijn we op weg gegaan naar de Motorhome verhuurder Canadream. Om een uur of 9 waren we daar. Hier werd ons verteld dat we tot 14.00 uur moesten wachten totdat onze camper klaar zou zijn. Op spelenderwijze verteld dat we niet hier zijn om te wachten, maar om rond te rijden, werd ons om half 11 de sleutel gegeven.

Een fles wijn met twee glazen als huwelijkscadeau en de nieuwste camper die je je maar kan voorstellen. Een camper ongeveer 6 meter lang, goed voor twee personen met alles erop en eraan. Jaartal is 2011 en hij heeft inmiddels 8000 km gereden. Ongeveer 2 a 3 stellen voor ons dus. We hebben een tv met dvd speler en zelfs een elektronisch bed, zodat je weer een bank kan maken.

Op naar de winkel (niet zo als vorig jaar) om de camper vol te laden. Jaja de gekregen Canadese dollars zijn goed besteed, eten, drinken, bier, wijn en een barbeque. Zo wij kunnen op naar Harrison hot springs.

Een ritje van een kilometer of 130, met geweldig uitzicht, groot Oostenrijk. Aangekomen op Harrison Spring Campground & RV hebben we ons even wegwijs gemaakt en zijn we richting het dorpje en de o zo bekende mineral tub gegaan. De tub was niet zoals het thermaalbad en nog kleiner dan het pierenbadje bij Klein Vink. Toch maar niet.

Na een korte wandeling langs de kust van het meer, hebben we in een Oostenrijks / Duits restaurant een biertje gedronken en zijn we terug naar de campground gegaan. Hier hebben we onze bbq uitgeprobeerd en nog wat gekletst.

Zometeen ga ik het supersonische bed maar eens opmaken en kijken of we vannacht iets langer kunnen slapen.

Bedankt voor de vele reacties en wij doen ons best om er weer iets leuks van te maken.

Groetjes

Jorg en Ine

• 14 Juli 2011 - 06:03

Bart En Ankie:

Ha lieve mensen

Geniet van de te komen dagen.
    Hier hebben we code geel (als het wat wordt) qua wind en zo vandaag.
    Dus hoop dat het bij jullie goed weer is.
    Slaap lekker en tot schrijfs,ik ga nu werken.

Groetjes Ankie

ps de camper ziet er erg goed uit!

• 14 Juli 2011 - 07:14

Tom:

Hello there!
    Dat ziet er gelikt uit... Eens zien of de camper na 2 dagen nog zo schoon is :)
    Geniet van jullie vakantie We blijven jullie op de voet (lees: vanaf de bank of vanuit een stoel) volgen.
    Grtz Tom

PS: Oja, voordat jullie een boete krijgen, het knipperlicht rechtsvoor doet het op de foto niet :P

• 14 Juli 2011 - 07:46

Dick En Marleen:

Dag Jorg en Ine, mooi dat jullie reis goed verlopen is, en wat een sjieke camper zeg! Al beesten gezien? (behalve muggen) En hoe is het weer?

groetjes Dick en Marleen

• 14 Juli 2011 - 08:12

Lise:

Ha Ine en Jorg,

Hiel vul plezeer in Canada! Zuut d'r sjiek oet en de natuur liek mig kei moei!
    Geniet d'r van!

Groetjes Guido en Lise

• 14 Juli 2011 - 09:06

Olaf & Marianne:

Gave Camper, maar vergeet de tankstations NIET......sluurrrrpppppp!!! Hadde ze geen donker groene?? Hoop dat jullie beter weer als ons hebben.
    Geniet ze........gr

• 14 Juli 2011 - 17:49

Roy & Karen:

Heel veel plezier!!! En geniet van jullie vakantie!!!

Groetjes

• 14 Juli 2011 - 19:40

Oma En Opa.:

Ine en Jorg.

Wij hadden al eerder gereageerd. Onze reactie is echter mislukt. De eerste twee dagen
    na jullie geweldige feest moesten we eerst wat bijkomen en hebben ons echt koest gehouden.Nu blijven we jullie volgen en wensen jullie ee prachtige vacantie en straks een behouden thuiskomst toe

• 14 Juli 2011 - 19:40

Oma En Opa.:

Ine en Jorg.

• 14 Juli 2011 - 20:41

Dick En Marleen:

Dag Broekies! Hier even een groet vanuit het regenachtige Velden.

Zonet even een lekker warsteiner pilsje (of waren het er 2?) gedronken met Mark, de broer van Marleen, nadat we in de regen!!! 2 m3 zand uit onze voortuin weggegraven hadden, zodat de Fa. J.v.de Homberhg (die vent met die triumpf die aangeduwd moet worden door een blonde schone in trouwjurk) er weer wat beton in kan storten (Fa. Bartje dus).

Trouwens, hoe smaakt het ge-BBQ-de vlees in Canada?
    En nog iets, hebben ze daar ook Ergdinger bier?
    En is Ine al gestoken door de ""Canada State Bird" (de mug)?

Groetjes van Dick en Marleen.

P.S. Keiko mist Ine.