12 juli 2011 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 12 juli 2011 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

12 juli 2011

Door: jorgenine

Blijf op de hoogte en volg Ine

14 Juli 2011 | Canada, Vancouver

Hallo allemaal,

Na een lang vermoeiend weekend, hebben we maandag onze koffers gepakt, laatste spullen van de bruiloft weggebracht en nog wat gewerkt. ’S Avonds kwamen de families en vrienden nog even gedag zeggen en toen voor een laatste nacht in ons eigen bed.

Dinsdag zijn we om een uur of zes opgestaan, Jorg nog even naar de bouw, de laatste besprekingen en ik heb de bruidsjurk klaar gehangen, zodat deze in onze vakantie naar de stomerij kan. Om half 9 zijn we naar het station in Venlo gebracht door Cor en Annie. Een laatste groet en de trein in op naar Schiphol. “Als onderweg maar alles goed gaat”, want bij normale aankomst hebben we nog maar 1 uur en driekwartier om in te checken.

“De overstap in Nijmegen gaat goed”, dus nu hopen op geen vertraging. In de trein komen we Martin uit Australië tegen. Hij was samen met een vriend een wereldreis aan het maken. 2 maanden reizen, klonk goed, wie weet wie weet. Stipt om half 12 komen we station Schiphol binnenrijden.

Koffers uitladen en op zoek naar de incheckbalie. Mensen het is echt aan te bevelen om met de trein naar schiphol te reizen, je komt in de kelder aan, neemt de roltrap en je staat bij de balie. Van de balie door naar de douane en op zoek naar een laatste Nederlandse lekkernij. Ofja voor ons was het toch wel Amerikaans (Mc drek).

We moesten ons om kwart voor 1 melden bij Gate 05. Een lange rij wachtende mensen, die allemaal met ons mee gaan vliegen. Alle spullen op de band en vervolgens door de Bodycheck, alles is goed en we kunnen doorlopen. Onze plaatsen in het vliegtuig waren rij 39 stoel D en E. Aangekomen bij de plaats, is dit in het gangpad, maar zeker genoeg beenruimte, dit was vorig jaar wel anders.

De vlucht voorloopt spoedig en na wat gegeten, gedronken, boeken gelezen en film gekeken te hebben, komen we aan in Vancouver. Net als in Amerika een ondervraging bij een balie, helaas deze keer geen vingerafdrukken en Jorg had nog wel zo goed gespaard. Koffers pakken en op naar het hotel Executive Inn Express Vancouver Airport.

Hier aangekomen, met een taxichauffeur met een tulband, hebben we onze hotelsuite bewonderd. Dit was niet wat we verwacht hadden, gelukkig maar dat we met de camper gaan touren en niet elke avond een hotel moeten bekijken. Het is meer een motel, niet erg schoon, om over de afwerking maar niet te spreken.

Voor een hapje te gaan eten zijn we naar Vancouver gegaan met de skyline (metro), voor maar CAD 7,50 (€ 6,-). Na een wandeltocht van enkele meters, hebben we een goed restaurant gevonden. Een lams rack voor Ine en een zeedierenschotel voor Jorg. Vechtend met de kreeft, maar toch wel lekker gegeten, zijn we moe maar voldaan terug gegaan naar het hotel. Onderweg de skyline van Vancouver bewonderd en de metro weer terug genomen.

De eerste lange dag van de vakantie zit erop, net als vrijdag weer een dag van 24 uur wakker. Lekker slapen en morgen de camper ophalen.

Groetjes familie van den Hombergh.

• 14 Juli 2011 - 09:01

Olaf & Marianne:

Heel fijn dat jullie goed zijn aangekomen en geen ellende lange vertraging hebben gehad.
    Zie wel dat Jorg nog met zn koppie bij de bouw zit(erg veel fotos van gebouwen en verbouwingen)....En Ine ga maar met de kamper HET bootje wordt niks met Jorg!!1
    GENIET ERVAN.
    gr