21 augustus 2014 timmelsjoch - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 21 augustus 2014 timmelsjoch - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

21 augustus 2014 timmelsjoch

Blijf op de hoogte en volg Ine

21 Augustus 2014 | Oostenrijk, Sölden

Hallo thuisblijvers,

Vanochtend wat later opgestaan na een goede nachtrust. Kiki was om half 7 wakker, maar ze sliep nog een uurtje verder. Wat zouden we vandaag weer eens gaan doen. De timmelsjoch stond op programma en bij hochgurgl de lift naar de sneeuw nemen.

Toen we in hochgurgl aankwamen was het prachtig weer, eerst maar naar boven dan. We hebben een kabinenlift genomen en vervolgens met Kiki, de drie hondjes en wij met z'n vieren in de stoeltjeslift. Een hele belevenis. Iedereen iets of iemand op schoot en met twee vierzits zijn we naar boven gegaan. Boven aangekomen waren we op 3005 meter gekomen. Wat een prachtig uitzicht van hierboven.

Even vastgelegd op de foto dat kiki hier boven is geweest en daar heeft ze nog in een schirmbar op de tafel gedanst, Jaja jong geleerd is hopelijk voor oud afgeleerd ;)

Nadat we weer beneden waren, na twee liften, zijn we timmelsjoch gereden. Een slingerweg die van oostenrijk naar 2509 meter ging en in italie in st. Leonard uitkwam. Geweldig wat een mooi uitzicht. En wat een hoop goederen liften. Er wonen daar werkelijk mensen die volgens mij al jaren niet meer in de bewoonde wereld zijn geweest. Wat wonen die hoog in de bergen en ver van de weg af.

Maar niet te lang in italie gebleven, al was het daar een graad of 25 met lekker veel zon. Wat gedronken en terug naar tirol. De weg is namelijk alleen geopend van 7.00 TOT 20.00 van dal TOT dal, daarna is het verboden er nog te rijden. Om half 8 waren we terug in tirol, wat gegeten en toen terug naar Gries. Inmiddels was het na een prachtige dag gaan regenen en al erg donker.

Op de weg naar boven van längefeld naar Gries kwamen we nog familie tegen van de hondjes. Een vos midden op de weg, geweldig om te zien. Nu nog even wat drinken en dan lekker naar bed.

Groetjes de kimi's en de kiki's.