16 augustus 2014 reis naar Gries - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 16 augustus 2014 reis naar Gries - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

16 augustus 2014 reis naar Gries

Door: ine

Blijf op de hoogte en volg Ine

17 Augustus 2014 | Oostenrijk, Sölden

Hallo luitjes,

Vannacht zijn we om half 1 vertrokken vanuit Velden naar Gries bij Längenfeld, een dikke 800km van huis af. Eerst nog even langs Buchheim alwaar Cor, Annie en Ralf een week op vakantie waren. Hier hebben we met hun ontbeten, zodat zij Kiki en ons niet 3 weken hoeven te missen.

Een lekker ontbijtje bij Freienstein en een wandelingetje waarna we nog ongeveer 4 uur verder moesten rijden (we hadden er tot nu met pauzes 6 uur over gedaan).

Onderweg naar Gries kwamen we toch enkele bekende plaatsen tegen, waar we vorig jaar met de oldtimer stil stonden en zijn afgesleept. De toltunnels toen 8,-, nu inmiddels al 9,- voor enkele tunnels. Moeten ze in Nederland ook eens gaan doen, dat levert wat op.

In het ötztal aangekomen scheen de zon en liepen de mensen in korte broeken, dat zag er veelbelovend uit. Bij Längenfeld aangekomen op de rotonde naar links en daar begon het echte werk. Een stuk of 10 haarspeldbochten om ergens in de middle of nowhere het laatste plaatsje Gries aan de weg te vinden. Logica in huisnummer volgorde is er niet, maar we hebben Haus Enzian gevonden. Een prima appartement met 3 slaapkamers en 3 badkamers, een leefkeuken en een balkon.

Nadat alle spullen uit de auto waren geladen en de hondjes in het appartement waren, hebben we even wat gespeeld met de kimi's en Kiki.

We hebben gegeten bij het restaurant aan de overkant, uitgebreidde kaart en heerlijk gegeten. Nu nog even wat drinken en dan lekker naar bed. Bijna 40 uur wakker dat wordt tijd voor een goede nachtrust.

Kiki heeft het trouwens heel goed gedaan tijdens de reis en ze schatert het uit als ze de hondjes ziet.

Groetjes van de otzies.

• 28 Augustus 2014 - 22:33

Olaf En Marianne:

ahhh wat een schattige foto....wil ik hebben!!.....sry zag vandaag pas jullie reisverslag