27 augustus 2014 wandeling Nisslalm 2052m - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 27 augustus 2014 wandeling Nisslalm 2052m - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

27 augustus 2014 wandeling Nisslalm 2052m

Blijf op de hoogte en volg Ine

27 Augustus 2014 | Oostenrijk, Sölden

Hallo luitjes,

Vanochtend werden we wakker met regen. Na het ontbijt scheen de zon en na de afwas regende het weer. Zo ging het tot 12 uur door. toen hebben we ons toch maar opgepakt om nog een wandeling te maken. Het weer bleef dreigend maar we hebben het bijna helemaal droog gehouden.

Achter ons appartement zijn we door de wei richting berg gelopen. Hier stond aangegeven 2 uur lopen via een kletterweg of 2,25 uur via de gewone weg. Jorg zijn woorden: dat kwartier wordt een half uur, dus we doen de kletterweg. Met andere woorden 2 uur wordt 4 uur Jorg?

De kletterweg was een prachtige boswandeling, maar wel bijna elke 5 stappen een meter omhoog. Best zwaar met Kiki op de rug, maar na een uur kletteren hadden we de gewone weg bereikt. We konden kiezen weer kletterweg of ongeveer een uur gewone grindweg. We kozen voor het laatste, want onze energie was al een eind op.

De hondjes wilden niet meer en samen met hun baasjes zijn ze naar beneden gegaan. Kiki, Jorg en ik zijn nog verder gelopen. Na een goed uur hadden we de 2052 meter bereikt. Dus in totaal 450 meter geklommen. Na een kaiserschmarren een glas drinken, eten voor Kiki en een vrolijk gegil zijn we weer naar beneden gelopen.

Er stond anderhalf uur voor, het was half vier, dus we verwachtten niet eerder dan 5 uur terug te zijn. Om kwart voor 5 waren we al terug, das hatten wie geschaft. Een mooie wandeling met de meeste tijd uitzicht op het dorp, de berg aan de overzijde en de gletsjer in het sulztal.

We hebben bij de overburen een pilsje gedronken in de zon en nu zijn de mannen daar eten halen. Kiki ligt al lekker in bedje, ze heeft het wederom super gedaan in de rugzak.

Morgen nog een dag en dan wat inpakken om vrijdag richting huis te gaan.

Groetjes

De Kimi's en de Kiki's