22 augustus 2014 bergafdaling oetz - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu 22 augustus 2014 bergafdaling oetz - Reisverslag uit Sölden, Oostenrijk van Ine Gorissen - WaarBenJij.nu

22 augustus 2014 bergafdaling oetz

Blijf op de hoogte en volg Ine

22 Augustus 2014 | Oostenrijk, Sölden

Hallo mensen,

Wat een dag, een prachtige dag. Super mooi weer, veel zon en een lekker temperatuur. Dus vanochtend na het ontbijt snel kiki nog een uurtje naar bed, zodat ze straks de hele dag mee kan.

Wat zullen we eens gaan doen met zo'n mooi weer. We rijden vandaag richting Oetz en nemen daar de gondellift naar 2020 meter. Daar kijken we wel wat we lopen. Boven op de berg aangekomen zijn er 4 routes langer dan 4 uur, waarbij wij met de hondjes en kiki al keer 2 doen, dat gaan we niet doen. 1 route die korter is, afgesloten. Toen maar besloten om naar beneden te lopen. Van 2020 meter naar 820 meter.

Poe, dat doen we wel ff, 3 uurtjes wandelen staat er boven aangegeven, om 1200 meter te dalen. Ochja, we komen wel onder al is het in 5 uur tijd. Onderweg komen we 1 restaurant tegen, dat Moët te doen zijn.

12.35 vertrek naar het dal. Een prachtige wandeltocht en we boffen met het weer. Om 14.25. Uur komen we bij schönblick aan, om daar een erwtensoep of goulashsoep te eten. Jorg, marleen en ik hebben pijn aan de voeten, verder gaat t nog wel. Dick: ik heb geen pijn aan de voeten, maar verder wel overal. Na een uur pauze zijn we om 15:35 uur weer doorgelopen, volgens de borden nog 1,75 uur te gaan. Dus in feite zouden we over het eerste stuk 1,25 uur 1 uur en 50 minuten hebben gedaan en 600 meter gedaald. Best netjes toch.

Op naar het laatste stuk. Wat een pracht uitzichten (foto's volgen binnenkort bij beter internet.) Inmiddels beginnen er links en rechts wat meer klachten te komen, maar het lopen gaat nog redelijk soepeltjes. Het laatste stuk was geweldig, over een bospaadje tussen bomen, struiken, stenen en water door. Hele mooie omgeving.

Onderaan gekomen was het 17.25 uur wederom 1,75 uur met zware benen, moewe hondjes en een slapende kiki op de rug hebben we de auto gehaald. Snel naar de rotonde waar halbes hänchen te krijgen waren en waar de heren zich de hele reis al op hadden verheugd. We hadden geluk er hingen er nog n paar te draaien en na de bestelling na ons waren de haantjes op.

Een prachtige dag, beetje verkleurd en zeker vermoeid, drinken we nu nog wat en morgen gaan we lekker naar het aqua dome om te ontspannen.

Groetjes en tot snel

De kimi's en de kiki's.

• 22 Augustus 2014 - 21:48

Rick:

Ha luitjes ! Huurt zich goot aan ! Vuul plezeer doa ! Groetjes aan alle. Grudun, ricco, rick.